قصه گویی باید در جهت تثبیت هویت ملی باشد

حسین زنگویی نویسنده و خالق«افسانه‌های خراسان جنوبی» در آیین زنگ قصه گویی در کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان خراسان جنوبی ، بر تثبیت هویت ملی به وسیله قصه و قصه گویی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کل کانون  پرورش فکری خراسان جنوبی، صبح امروز  ۲۳ خرداد ماه ۱۴۰۲ حسین زنگویی، نویسنده، پژوهشگر و مدرس دانشگاه در آیین نواختن زنگ قصه گویی طی سخنانی گفت: باید از قصه و قصه گویی در جهت تثبیت هویت ملی استفاده کرد.

وی گفت : فردوسی در زمانه‌ی خود برای حفظ هویت ملی تلاش کرد و از افسانه‌ها برای تحقق این موضوع استفاده کرد و در قالب آن اسطوره‌های ایرانی را معرفی و بسیاری از ویژگی‌های انسانی را منتقل کرد.

وی با بیان اینکه موضوع تثبیت هویت ملی همراه مورد تاکید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بوده است گفت: از فرصت‌های مختلف باید استفاده کرد و با دوری از روز مره‌گی از قصه به عنوان منتقل کننده فرهنگ و هویت ملی نیز استفاده کرد و بسیاری از مشکلات اجتماعی امروز کودکان ونوجوانان را حل کرد .

وی ادامه داد : امروزه می توان قصه درمانی کرد و با توجه به مشکلاتی که در جامعه مشاهده می شود قصه انتخاب کرد و مفاهیم تربیتی مد نظر را در قالب آن به مخاطب منتقل کرد.

زنگویی گفت: قصه و قصه گویی باید با توجه به نیاز مخاطب و حل باید ها  نبایدها انجام شود.

گفتنی است آیین زنگ قصه گویی به صورت همزمان با سایر مرکز کانون کشور و همسو با آیین کشوری ثبت قصه گویی ایرانی در سطح مراکز کانون استان و به صورت محوری در مرکز فرهنگی و هنری شماره یک بیرجند به صدا درآمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =