جشن ثبت ملی قصه گویی در سینما کانون همدان به صدا درآمد

جشن ثبت ملی قصه گویی با حضور اعضا و علاقمندان در سینما کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، در روز سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ همزمان با سراسر کشور زنگ جشن ثبت ملی قصه گویی با حضور مدیرکل کانون پرورش فکری استان همدان، جمعی از مسئولان، اعضا و خانواده ها در سینما کانون به صدا در آمد.
در ابتدا قرائت آیاتی از قرآن مجید،پخش سرود ملی آغازگر برنامه بود.
سپس معصومه ابراهیمی هژیر مدیرکل کانون پرورش فکری دقایقی را به سخنرانی و تبریک این روز را به علاقمندان و فرهنگ دوستان ایران اسلامی پرداخت،  وی گفت: زنگ قصه گویی همزمان با سراسر کشور در ۳۱ پایگاه اوقات فراغت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان به صدا درآمد.

 مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در این برنامه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، کشف استعدادهای هنری و ادبی و حمایت و هدایت آنها را از اهداف کانون برشمرد و گفت: جشنواره قصه گویی در راستای رونق قصه‌گویی و با هدف ارج نهادن به سنت قصه‌گویی، گسترش خدمات جنبی کتابخانه‌ها و ایجاد انگیزه مطالعه در کودکان در سه سطح ملی، منطقه‌ای و استانی هر ساله برگزار می‌شود.

جشن ثبت ملی قصه گویی در سینما کانون همدان به صدا درآمد

 معصومه ابراهیمی هژیر افزود: کانون پرورش فکری با قدمت ۶۰ ساله تنها مرکز تخصصی کودک و نوجوان در سراسر کشور است که در آغاز انقلاب با حمایت ویژه حضرت امام خمینی (ره) و شهید باهنر و شهید بهشتی فعالیت های خود ادامه داده و در طول ۴۰ سال بعد از انقلاب فعالیت های تخصصی از جمله انتشار کتاب، تولید فیلم، تولید انیمیشن برای کودکان و نوجوانان را در دستور کار خود داشته است.
جشن ثبت ملی قصه گویی در سینما کانون همدان به صدا درآمد

در این برنامه صادق فرهادیان، فریبا عزتی  از مربیان کانون پرورش فکری همدان، حجت السلام والمسلمین عباس اسکندری معاون فرهنگی ستاد برگزاری نماز جمعه همدان، یسنا یمینی و امیرعلی فاضلی از اعضا شماره یک کانون پرورش فکری همدان به اجرای قصه های خود را اجرا کردند.
پخش کلیپ قصه گویی،اجرای مسابقه از دیگر برنامه های جشن ثبت ملی قصه گویی بود.
همچنین رونمایی از سند ثبت ملی قصه گویی ایرانی توسط مدیر کل کانون و معاون امور بانوان استانداری، معاون فرهنگی ستاد برگزاری نماز جمعه و همچنین نماینده ولی فقیه تانین اجتماعی همدان   و نواختن زنگ قصه گویی توسط عضو مرکز یک کانون همدان از برنامه های جشن ثبت ملی قصه گویی در این روز بود.

جشن ثبت ملی قصه گویی در سینما کانون همدان به صدا درآمد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =