کد خبر: 326557
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۱
بازدید 213
تار و پود فرش های مهربان در دستان اعضا  کانون شیرین سو

اعضا مرکز فرهنگی هنری شیرین سو در هفته صنایع دستی از کارگاه قالیبافی شیرین سو بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درروز چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ به مناسبت هفته صنایع دستی اعضا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شیرین سو از کارگاه قالی بافی در این شهر بازدید کردند.
ستاره طاقتی احسن مربی مسئول مرکز شیرین سو در خصوص مراحل تولید و بافت فرش دست بافت و تفاوت بین فرش دستباف با فرش ماشینی نکاتی را بیان کرد.
طاقتی احسن افزود یکی از بخش های مهم و دارای قدمت بافت فرش دست باف به بخش مهربان در شمال غربی کشور شهرستان کبودرآهنگ اشاره کرد و گفت شیرین سو نیز در تولید فرش دست بافت دارای هنرمندان زیادی در این عرصه فعالیت می کنند.
وی در ادامه گفت: در خصوص فرش ها در خصوص نقشه های فرش لچک، ترنج، دسته گلی، خمسه و... در شیرین سو برای بافت فرش ها استفاده می شود.

تار و پود فرش های مهربان در دستان اعضا  کانون شیرین سو

مربی مسئول کانون شیرین سو در ادامه: به ذوق و سلیقه‌ای که در بافت این قالی‌ها به‌کار می‌رود خلاقیت بافندگان را به رخ بیننده می‌کشد، با شناختن عمیق‌تر این هنر هم خودمان به دیدی کامل‌تر از آن خواهیم رسید و هم می‌توانیم آن‌ را به علاقه‌مندان نیز معرفی کنیم.و نسل به نسل این هنر ارزشمند را حفظ کنیم.
در ادامه بازدید، یکی از قالیبافان از چگونگی آماده سازی قالی،چله کشی،دار قالی،بافت،تار وپود،نقشه،خامه یا نخ قالی و رنگهای آن مانند؛ پیازی، لاکی،گلخار،یونگی،زنگالی و...توضیحاتی برای بچه ها ارائه داد.
همچنین اعضا با نحوه گره زدن، نخ های قالی بر روی رج آن آشنا شدند.

تار و پود فرش های مهربان در دستان اعضا  کانون شیرین سو

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =