کد خبر: 326567
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵
بازدید 117
برگزاری نشست اعضای بخش ادبی مکاتبه‌ای کانون البرز

اولین نشست اعضای مکاتبه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، به همت واحد آفرینش‌های ادبی در مرکز شماره ۱ کانون کرج برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، مهتاب میرزاپور کارشناس ادبی کانون استان، ضمن اعلام این خبرافزود این نشست ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ و با حضور کارشناس آفرینش‌های ادبی و مکاتبه‌ای و همراهی اعضای جدید مکاتبه‌ای در محل کتابخانه‌ی شماره یک در  منطقه‌ی شاه عباسی کرج برگزار شد.

میرزاپور افزود این نشست با محوریت آشنایی بیشتر با اعضای مکاتبه‌ای، آشنایی والدین با فعالیت مکاتبه‌ای، تشویق و ترغیب والدین در ارسال و مراسلات ادبی (به عنوان اولین رابط در خانواده) و جذب و نگهداری اعضای جدید برگزار شد.

کارشناس ادبی استان ادامه داد در ابتدای این جلسه  فاطمه علیپور، مسوول مرکز شماره یک کانون کرج  ضمن خوش‌آمدگویی به والدین از این مرکز به عنوان یکی قدیمی‌ترین مراکز کشور و قدیمی‌ترین کتابخانه‌ی تخصصی کودک و نوجوان در استان البرز نام برد و ضمن اشاره به منحصر به فرد بودن کتابخانه‌های کانون به عنوان مثال در مقایسه با کشورهای اروپایی از فعالیت‌های اختصاصی فرهنگی- هنری و ادبی نام برد که فراتر از امانت کتاب و قصه‌خوانی برای اعضای کودک نوجوان انجام وظیفه می‌کنند.

 وی همچنین به فعالیت‌های متنوع مرکز در چهار فصل‌ سال اشاره کرد.

برگزاری نشست اعضای بخش ادبی مکاتبه‌ای کانون البرز

میرزاپور افزود در بخش بعدی این نشست در مورد برنامه‌های ادبی مناسب برای کودک و نوجوان صحبت شد . کارشناس ادبی کانون همچنین افزود بخش مکاتبه‌ای از جمله فعالیت‌های غیر حضوری واحد آفرینش‌های ادبی کانون است که به آن دسته از کودکان و نوجوانانی که به مراکز فرهنگی هنری دسترسی ندارند، خدمات ارائه می‌کند؛ هدف از مکاتبه با اعضای کودک تشویق به مطالعه، گفتگو با آفرینش‌ها به عنوان یک دوست، تشویق به نوشتن ذهنیات و تخیلات و عادت به نوشتن برای تمرین آرامش از کودکی از اهدافی بود که این واحد برای ارتباط با اعضا دنبال می‌کند.

وی در ادامه‌ی گفتگو با اعضا به کتاب خواندن اشاره کرد که باعث آگاهی و شناخت ما نسبت به دنیای اطراف و جهان می‌شود. همچنین به کشف تجربه‌های جدید و آشنایی با افراد و فرهنگ‌های مختلف منجر خواهد شد. این مقام مسؤول ادامه داد مطالعه شبیه یک ماشین جادویی زمان کتابخوان ِمسافر را به همه جای دنیا را می‌برد. کتاب خواندن باعث به وجود آمدن ایده‌های خلاقانه در ذهن ما  می‌شود.

برگزاری نشست اعضای بخش ادبی مکاتبه‌ای کانون البرز

میرزاپور در بخش دیگری از سخنانش ضمن خوش آمد گویی به اعضای کودک از تماس تلفنی و ارسال متنی از طرف «خورشید» عالمتاب صحبت کرد که سفارش کرده تا از طرف او کارت تبریکی به اعضا داده شود.

متن خوانده شد و از طرف «خورشید» کارت به اعضا تقدیم شد. به خاطر متن جالب «خورشید» اعضا پیشنهاد دادند تا ایشان به عنوان عضو افتخاری، در گروه مکاتبه‌ای عضو باشند.

برگزاری نشست اعضای بخش ادبی مکاتبه‌ای کانون البرز

در ادامه اعضا به همراه والدین دو انیمیشن کوتاه را در سالن نمایش تماشا کردند و درباره‌ی این دو انیمیشن به گفتگوی بسیار کوتاهی پرداختند. ادامه‌ی برنامه اعضا با حضور در آلاچیق حیاط مرکز به قصه‌ای درباره‌ی خورشید و آفتابگردان که توسط کارشناس مکاتبه‌ای آفرینش‌ها گفته شد، گوش دادند.

برگزاری نشست اعضای بخش ادبی مکاتبه‌ای کانون البرز

سپس با هدایت مربی با شادی در محیط حیاط و درختانی که خورشید نورافشانی می‌کند به دقت نگاه کردند. آنها ضمن مشاهده‌ی زیبایی‌های تازه‌ی حشرات، موجودات زنده، ارتباط درختان محوطه با هم و میوه‌های تازه به شادی پرداختند و در ادامه با حضور در کتابخانه و نوشتن نامه‌ روی برگ‌های سبز، از موجودات زنده و محیطی که مشاهده  و کشف کرده بودند گفتند و نامه‌ها را به درختان سبز تقدیم کردند.

لازم به توضیح است  نشست‌های مکاتبه‌ای به صورت فصلی و در مراکز مختلف استان البرز با حضور اعضای فعال و معرفی اعضای جدید همچنان به کار خود ادامه خواهد داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =