مرغک کانون، مروج و پیام آور فرهنگ مصرف بهینه آب در استان بوشهر می شود

تفاهم نامه فرهنگی آموزشی بین اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر و شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر(آبفا) به منظور نهادینه سازی و گسترش فرهنگ مصرف بهینه آب میان نسل جدید و آینده ساز کشور منعقد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، تفاهم نامه فرهنگی آموزشی بین اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر و شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر(آبفا) به منظور نهادینه سازی و گسترش فرهنگ مصرف بهینه آب میان نسل جدید و آینده ساز کشور وبهره گیری اثربخش، پرشمار، پرتوان و مستعد کودکان ونوجوانان درایفای نقش وترویج فرهنگ صرفه جویی ، به صورت یک تفاهم نامه دو جانبه همکاری منعقد شد.

آگاهی بخشی وارتقای دانش کودکان ونوجوانان نسبت به مقوله مدیریت مصرف آب بااجرای برنامه های متنوع فرهنگی وآموزشی، تدوین وانتشار محتواهای آموزشی متناسب گروه هدف، انتخاب کودکان و نوجوانان به عنوان حامیان آب برای ترویج فرهنگ صرفه جویی و مصرف بهینه وآموزش توامان فرزندان وخانواده از اهداف این تفاهم نامه است.

سمیه رسولی؛ مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، در این خصوص گفت: با مصرف بی رویه آب توسط ما خشکسالی خطری جدی است که کشورمان را تهدید می کند و شاید بتوان گفت موثرترین راه در  مدیریت مصرف و صرفه جویی آب میتواند جا انداختن فرهنگ مصرف بهینه بین کودکان باشد که یک کار زیربنایی و اثرگدار است و ما از این تفاهم‌نامه در پی همین فرهنگسازی هستیم .

ابوالحسن عالی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر، در نشست با سمیه رسولی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان اظهار داشت: آب یکی از نعمت‌های ارزشمند و مهم الهی می باشد و همگان در صیانت از آن مسئول هستیم.

وی افزود: کانون پرورش فکری با توجه به فعالیت هایش می تواند در آموزش مدیریت مصرف به خانواده ها، کودکان و نوجوانان به ایفای نقش بپردازد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تصریح کرد: با اجرایی شدن این تفاهم‌نامه مربیان کانون و کارشناسان شرکت آب و فاضلاب می توانند با هم افزایی فرهنگ الگوی مصرف را در میان خانواده‌ها و کودکان نهادینه نمایند.

این تفاهم نامه باتعهدات فی مابین دو سازمان مذکور بابهره گیری از توان ،تجربیات امکانات حضوری، مجازی و ظرفیت های آموزشی وفرهنگی کانون برای آگاهی بخشی به کودکان و نوجوانان درخصوص ارزش آب واهمیت مدیریت مصرف بهینه این نعمت الهی نقش موثری در بهینه سازی مصرف آب وفرهنگ درست مصرف کردن را در برخواهد داشت. امضای این تفاهم نامه در محل دفتر مدیرعامل شرکت آبفای استان بوشهر بین مدیران کل کانون پرورش فکری استان بوشهر و مدیرعامل شرکت آبفای استان بوشهر برگزارشد. تولید محتوا ها ی فرهنگی ،هنری وادبی در قالب های مختلف ، برگزاری جشنواره نقاشی ویژه کودکان با موضوع مصرف بهینه آب، برگزاری کارگاه ها و کلاس های فرهنگی با مضمون صرفه جویی و بهینه سازی مصرف آب ویژه کودکان و نوجوانان و مربیان کانون از تعهدات کانون پرورش فکری وبا حمایت شرکت اب وفاضلاب استان بوشهر می باشد.

مرغک کانون، مروج و پیام آور فرهنگ مصرف بهینه آب در استان بوشهر می شود

مرغک کانون، مروج و پیام آور فرهنگ مصرف بهینه آب در استان بوشهر می شود

مرغک کانون، مروج و پیام آور فرهنگ مصرف بهینه آب در استان بوشهر می شود

مرغک کانون، مروج و پیام آور فرهنگ مصرف بهینه آب در استان بوشهر می شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =