همسران شهدا "مادران مهر" کودکان و نوجوانان سرزمین ایران اسلامی هستند

در چهارمین ویژه برنامه "سلاله‌ها" کانون استان همدان به دیدار همسر صبور معلم و حافظ قران "شهید صلاح پورمیدانی" رفتند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، در سالروز شهادت نهمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام محمد تقی (ع) مدیرکل و کارشناسان کانون این استان به همراه مشاور فرماندار ، نمایندگانی از بنیاد شهید و بنیاد حفظ آثار با حضور در منزل آموزگار شهید صلاح پورمیدانی با همسر، عروس و نوه‌های این شهید گرانقدر دیدار کردند.
در ابتدای این دیدار معصومه ابراهیمی ‌هژیر با ابراز خرسندی از این دیدار ضمن پاسداشت نام و یاد شهیدان جنگ تحمیلی همسران شهدا را با نجابت‌ترین و صبورترین زنان خطاب کرد و گفت: به عنوان یک فرزند شهیدی که از نزدیک سختی‌ها و مشکلات همسران شهدا را نظاره‌گر بودم با قاطعیت تمام عنوان می‌کنم که همسران شهدا مادران مهر کودکان و نوجوانان سرزمینم هستند چرا که با سختی فراوان یادگاران شهدا را تربیت کردند.

همسران شهدا مادران مهر کودکان و نوجوانان سرزمین ایران اسلامی هستند

ابراهیمی‌هژیر کمترین وظیفه را دست‌بوسی و تجلیل از این اسوه‌های صبر و پایداری عنوان کرد و افزود: هدف از این برنامه را در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برگزار می گردد تجلیل از خانواده‌های شهیدانی برشمرد که بیشترین نوه را دارا و به عنوان فعال فرهنگی در عرصه‌ی اجتماع حضور دارند.
در ادامه حاجیه خانم مرضیه مختاری معلم بازنشسته و فعال اجتماعی و همسر شهید پورمیدانی از حضور مدیرکل کانون و هیئت همراه تشکر و قدردانی کرد و به بیان خلاصه‌ایی از نحوه شهادت این شهید عزیز پرداخت. 
وی ضمن ستودن این حرکت زیبا اذعان داشت؛ مسئولین کانون به عنوان متولی کودکان و نوجوانان می‌توانند در برنامه‌های دیدار با خانواده‌های شهدا تعدادی از مخاطبین خود را نیز همراه داشته‌باشند که آنها به عنوان آینده‌سازان این کشور با شهدای عزیز بیشتر آشنا شوند.
در ادامه مدیر کل کانون استان از همسر و نوه‌های شهید پورمیدانی با اهداء لوح تقدیر و هدیه تجلیل به عمل آورد و ضمن تشکر از همسر شهید با پیشنهاد ارائه شده از جانب وی مبنی بر حضور کودکان و نوجوانان در منازل شهدا موافقت کرد.

همسران شهدا مادران مهر کودکان و نوجوانان سرزمین ایران اسلامی هستند
گفتنی است صلاح پورمیدانی معلمی فرهیخته و زاده کربلا بود که به صورت داوطلبانه سنگر علم و دانش را ترک و جهت یاری رساندن به رزمندگان اسلام به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد و پس از دلاوری‌های فراوان سرانجام در تاریخ ۲۷دی ماه سال ۶۵ در منطقه شلمچه در عملیات کربلای ۵ در سن ۲۴ سالگی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
از این شهید بزرگوار یک فرزند پسر  به نام محمدرضا به جای مانده است که وی نیز در اداره کل آموزش و پرورش مشغول به خدمت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =