سومین نشست شاعران نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان برگزار شد

سومین نشست ادبی نشست شاعران نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در سال ۱۴۰۲ با حضور کارشناس ادبی و مربی ادبی کانون برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان سومین انجمن شاعران نوجوان کانون استان در تاریخ ۱ تیر ماه روز پنج‌شنبه، در مرکز فرهنگی هنری مریانج برگزار گردید.

در این نشست ضمن قرائت اشعار توسط اعضای کودک و نوجوان سایر اعضا و مربیان به نقد آثار پرداختند.
 محمد تقی توکلی کارشناس ادبی مرکز  آفرینش‌های ضمن ابراز خرسندی از خلاقیت بچه‌ها گفت: با توجه به آثاری که خوانده شد شاهدیم که نوجوانان در مسیر آموختن تکنیک‌های شعر قرار دارند.
وی هم‌چنین بر ممارست و تمرین بیشتر نوجوانان برای خلق اثر  و مطالعه‌ی آثار شعری بیشتر تاکید کرد و خواستار توجه بیشتر به نگاه معناگرایانه در اشعار و زمینه‌های ادبی شد.
هم‌چنین توکلی پس از شنیدن آثار و نقد و بررسی آن به نوجوانان علاقه‌مند به این حوزه توصیه کرد برای سهولت در شروع سرایش شعرهای خود از وزن‌ها و قالب‌های کوتاه شعری استفاده کنند. 

در ادامه مهدی طراوتی مربی ادبی نیز از اعضا خواست از به‌کارگیری برخی واژه‌ها و ترکیب‌های کهن که امروزه کاربردی در زبان و ادبیات ندارند پرهیز کنند و از کلمه‌های امروزی که قابل فهم‌تر برای هم‌سالان‌شان است استفاده کنند.
 در بخش پایانی سومین انجمن شاعران نوجوان که با حضور ۶ نفر از اعضای ادبی مراکز فرهنگی‌ هنری کانون مریانج و همدان به مدت ۱۲۰ دقیقه برگزار گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =