بررسی تفاهم‌نامه همکاری کانون و آموزش و پرورش استثنایی در آذربایجان‌غربی

نشست توجیهی بررسی تفاهم‌نامه همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره آموزش و پرورش استثنایی استان آذربایجان‌غربی با حضور مدیران و کارشناسان سازمانی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی، این نشست در راستای تفاهم‌نامه‌ای که بین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سازمان آموزش و پرورش استثنایی در ۵ اردیبهشت سال جاری به امضای حامد علامتی مدیرعامل کانون کشور و حمید طریفی‌حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور رسیده‌ بود برگزار شد.

بر این اساس، جلسه توجیهی این تفاهم‌نامه با حضور زهرا آب‌سوران مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌ غربی و احمد امامی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان با تأکید بر همکاری‌های مشترک بین دو طرف برای توانمندسازی کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه تشکیل شد.

مدیرکل کانون استان در این نشست، همکاری در برگزاری کارگاه‌های آموزشی، هنری و مهارتی برای معلمان شاغل در مدارس استثنایی و تقویت شیوه‌های صحیح استفاده از قصه و عروسک برای جامعه هدف را از مهم‌ترین رویکردهای کانون در امضای این تفاهم‌نامه عنوان کرد و افزود: ارائه‌ی خدمات رایگان فرهنگی، هنری، آموزشی، ادبی و امانت کتاب جهت غنی سازی اوقات فراغت جامعه هدف به عنوان یکی دیگر از مفاد این تفاهم‌نامه، با تعامل دوسویه قابلیت اجرایی در سطح استان را دارد.

آب‌سوران، با اشاره به اهمیت فراهم آوردن زمینه‌ی شرکت آثار برگزیده دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در مسابقه‌های بین‌المللی و ملی تصریح کرد: همکاری کتابخانه‌های پستی کانون به منظور رساندن کتاب به دانش‌آموزان دارای مشکلات جسمی و حرکتی نیز در دستور کار کانون استان قرار دارد.

در ادامه این جلسه، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان، تسریع در عملیاتی شدن مفاد تفاهم‌نامه همکاری را در ارائه خدمت به دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه مورد تأکید قرار داد و گفت: توانمندی نیروی انسانی شاغل در کانون، نویدبخش توسعه عدالت آموزشی و فرهنگی در بین این دانش‌آموزان است.

امامی، تمرکز بر کارهای مهارتی و عملیاتی را در کشف و پرورش استعدادهای کودکان با نیازهای ویژه، مؤثر عنوان کرد و افزود: درخشش این کودکان و نوجوانان در مجامع ملی و جهانی موجب تغییر در نگرش عمومی نسبت به این قشر از کودکان و نوجوانان و افزایش اعتماد به توانمندی آن‌ها شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =