کد خبر: 326956
تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۷
بازدید 103
علاقه، مرا به نوشتن مجبور کرد

کتاب «جای پای جوجه ها» کتابی با قلم کودکی است که در ۹سالگی، با تفکری خودجوش به رشته تحریر در آمده است.

 شایان زارعی نویسنده این کتاب با حضور در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس کتابش را به مدیر کل کانون اهدا کرد و گفت: خداوند در جهان از انواع موجودات مختلف خلق کرده و اینکه ما به عنوان انسان عاقل‌ترین آفریده‌اش در قرآن معرفی شده‌ایم، مسئولیت کمی نیست.

ما باید مهربان‌ترین باشیم. من همیشه حیوانات را دوست داشته‌ام و با پدر و مادرم از خردسالی هفته‌ای چند بار به طبیعت می‌رفتم تا به چرا رفتن گوسفندان و بازگشتشان را از نزدیک ببینم، حتی خیلی مواقع پدرم همراهی‌ام  می‌کرد تا با کمک چوپان، مراقب گوسفندان باشم.

او همچنین درباره انگیزه و هدفش از انتخاب این موضوع ادامه داد: هیچکس جز علاقه‌ام به نوشتن مرا مجبور نکرد. موضوعی که در واقعیت برایم اتفاق افتاده بود، مهربانی با جوجه‌ها بود که درباره‌اش نوشتم؛ خودم دو تا جوجه اردک قشنگ در باغچه‌ی خانه داشتم و خیلی دوستشان داشتم. امیدوارم هر کس کتابم را می‌خواند بتواند بیشتر مهربانی کند. زارعی ادامه داد: خیلی دوست دارم کتابی در مورد خدا و پیامبر برای بچه‌هایی که کوچک‌تر از خودم هستند بنویسم. چون دوست دارم بچه‌ها بیشتر پیامبر و مهربانی‌هایش را بشناسند. هر روز زندگی ما یک قصه است. کتابم را به بچه‌های خوب کانون تقدیم می‌کنم و برای همه آنها روزهای خوبی پر از بازی و خنده را آرزو می‌کنم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =