تجهیز مراکز کانون به کتاب‌های جدید و سرگرمی‌های سازنده فکری کاری ارزشمند است

هم‌زمان با روز ملی ادبیات کودک و نوجوان، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل به همراه مشاور فرهنگی استاندار اردبیل با حضور در مرکز فرهنگی و هنری شماره‌ی ۲ کانون اردبیل از اجرای طرح «در مسیر دانایی بر بال کتاب» در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل دیدن کردند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، در این بازدید که عصر روز یکشنبه ۱۸ تیرماه سال ۱۴۰۲ روی داد، رضوان باقلاچی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل با تقدیر از تلاش‌های مجموعه کارکنان و مربیان کانون در ایجاد فرصت‌های سازنده برای اوقات فراغت کودکان و نوجوانان استان، تخصیص کتاب و بازی‌های فکری به مراکز کانون را کاری ارزشمند توصیف کرده و گفت: استان اردبیل به جهت واقع‌شدن در خط مرزی با کشور همسایه با چالش‌های فرهنگی مواجه می‌شود که برای تقویت خط فکری و ارتقای سطح فرهنگی منطقه به‌خصوص قشر کودک و نوجوان، تقویت مراکز فرهنگی در توسعه این امر خطیر نقش ارزنده‌ای دارد.

باقلاچی با اشاره به اینکه پیش‌ازاین نیز شاهد اجرای برنامه‌های قابل‌توجه از سوی کانون پرورش فکری بودیم، اظهار داشت: مراکز کانون جز مراکز پیشرو در امر ارتقای نشاط اجتماعی هستند و استانداری اردبیل از برنامه‌های فرهنگی کانون حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه کودکان و نوجوانان امروز باتوجه‌به مسایل و ویژگی‌های سنی خود، از ذائقه خاصی برای انتخاب منابع مطالعاتی از جمله کتاب برخوردارند که این موضوع از سوی متولیان انتشار کتاب در کانون موردتوجه واقع شده است.

محمد نادری مشاور فرهنگی استاندار اردبیل نیز، با بیان اینکه جایگاه کانون به‌عنوان یکی از متولیان اصلی فعالیت با کودکان و نوجوانان ارتقا یابد، گفت: حضور مستمر کانون در برنامه‌های فرهنگی استان موجب توجه بیشتر مسوولان امر به این نهاد فرهنگی شده است.

تجهیز مراکز کانون به کتاب‌های جدید و سرگرمی‌های سازنده فکری کاری ارزشمند است

وی با بیان اینکه تزریق کتاب‌های جدید روح تازه‌ای به قفسه‌های کتاب خواهد بخشید، بر لزوم تخصیص منابع مالی لازم برای انجام امورات فرهنگی اشاره کرده و بیان داشت: علاوه بر اختصاص بودجه از منابع استانی حضور خیران و حامیان در پیشبرد اهداف فرهنگی مؤثر خواهد بود.

ملیحه ملک‌زاده فرد، مدیرکل کانون استان نیز با اشاره به حضور وزیر آموزش‌وپرورش در مراسمی که با عنوان «در مسیر دانایی بر بال کتاب» برگزار شد، توجه به حوزه کتاب کودک  و نوجوان را دغدغه اصلی مسوولان کانون ذکر کرده و از ارسال  ۳ میلیون جلد کتاب به مراکز کانون در سراسر کشور خبر داد

وی تصریح کرد: در بخش اول ارسال کتاب، بیش از نه هزار جلد کتاب در ۹۰ عنوان سهم استان اردبیل است که بعد از مراحل تقسیم، به ۲۴ مرکز کانون در استان ارسال خواهد شد تا بلافاصله بعد از آماده‌سازی و ثبت در اختیار اعضای کانون قرار گیرد.

مدیرکل کانون خاطرنشان کرد: ۱۰ عنوان سرگرمی سازنده و بازی‌های فکری از تولیدات کانون پرورش فکری با عنوان‌های «بازی با کش، ماسک، صورتک، خشک‌کن گیاهان، تنگرام، بندک، خدا دوست دارد خدا دوست ندارد، پلکان، همه چیز با اتصالات ساده، گردونه تصویر و یک تار سبیل» نیز همراه با کتاب‌های جدید به مراکز ارسال می‌شود تا اعضا علاوه بر شرکت در کارگاه‌های تابستانی از فرصت بازی و سرگرمی در محیط آرام و امن کانون نیز برخوردار باشند.

تجهیز مراکز کانون به کتاب‌های جدید و سرگرمی‌های سازنده فکری کاری ارزشمند است

خاطرنشان می‌شود بعدازاین بازدید، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و مشاور فرهنگی استاندار اردبیل همراه با مدیرکل کانون، معاون فرهنگی و مسوول حراست کانون در کارگاه‌های تابستانی مراکز شماره‌ی ۲ و ۴ کانون اردبیل نیز حضور یافته و با گفتگو با مربیان، در جریان برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی این مراکز در غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان قرار گرفتند.

تجهیز مراکز کانون به کتاب‌های جدید و سرگرمی‌های سازنده فکری کاری ارزشمند است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =