مراکز کانون استان اردبیل به ۲۷ عنوان کتاب جدید تجهیز می‌شوند

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل از تجهیز مراکز کانون استان اردبیل به ۲۷ عنوان کتاب جدید در هفته کتاب و کتاب‌خوانی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، ملیحه ملک‌زاده فرد، مدیرکل کانون استان اردبیل گفت: هم‌زمان با سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، در نوبت دوم اجرای طرح ملی «در مسیر دانایی بر بال کتاب»، ۲۷ عنوان کتاب جدید در گروه‌های سنی کودک و نوجوان برای نوسازی و تجهیز قفسه‌های کتاب، به مراکز کانون ارسال می‌شود.

ملک‌زاده فرد افزود: در این طرح بیش از دو هزار جلد کتاب ارسالی بین ۲۰ مرکز فرهنگی هنری کانون در استان توزیع خواهد شد که بلافاصله پس از آماده‌سازی و ثبت در سامانه کتابداری، این کتاب‌ها در اختیار اعضای کانون قرار خواهد گرفت.

مدیرکل کانون استان با اشاره به اینکه برنامه‌های هفته کتاب نیز در کانون تحت عنوان مهرواره «در مسیر دانایی بر بال کتاب»، اجرا می‌شود، عنوان داشت: برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در مراکز کانون و معرفی کتاب‌های جدید برای اعضا، اجرای برنامه کتاب فیلم با موضوع پخش فیلم و پویانمایی برگرفته از کتاب‌های کانون، بازدید دانش آموزان از مراکز و عضوگیری از آن‌ها، برگزاری دورهمی‌های کتاب‌خوانی و برپایی جلسات نقد و بررسی کتاب ازجمله برنامه‌های در حال اجرا در این مناسبت است.

وی بابیان اینکه اغلب فعالیت‌های کانون بر محور کتاب‌ قرار دارد، تصریح کرد: ترویج فرهنگ مطالعه و ترغیب کودکان و نوجوانان به امر کتاب‌خوانی از رسالت اصلی کانون است که طی فعالیت‌های عمومی، به شکل مداوم و در طول سال اجرا می‌شود، اما به جهت اهمیت موضوع و برای جلب‌توجه همگانی به توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی، برنامه‌های ویژه‌ای نیز از سوی کانون در این هفته اجرا می‌شود.

شایان‌ذکر است، در بخش اول ارسال کتاب در تیرماه امسال، بیش از نه هزار جلد کتاب در ۹۰ عنوان بین مراکز کانون توزیع‌شده بود که اینک در چرخه امانت قرار دارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =