برگزاری دومین نشست ادبی «سیر مطالعاتی مربیان و رابطان ادبی»

دومین نشست سیر مطالعاتی آفرینش‌های ادبی با محوریت کتاب «پرنده به پرنده» و ارائه ایده‌ها، راهکارها و تجربه‌های جستار نویسی برگزار شد.  

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی؛ «پرنده به پرنده» هنر جستارنویسی، عنوان دومین نشست سیر مطالعاتی بود که مرکز آفرینش‌های ادبی چهارشنبه، ۱۲تیر ۱۴۰۲ با حضور ۲۷ نفر از مربیان و رابطان ادبی، کارشناسان و مربیان فرهنگی استان، تعدادی از کارشناسان کشور و با حضور آقای حسین تولایی، خانم فرزانه رحمانی و مریم اسلامی از کارشناسان ستاد کانون پرورش فکری برگزار کرد.

سلامی‌راد کارشناس ادبی کانون استان ضمن خوش آمدگویی به حاضرین در جلسه به لزوم برگزاری این جلسه با هدف ارتقای سطح دانش مربیان و رابطان ادبی، ایجاد انگیزه، پویایی و فضای دانش‌پژوهی در بین مربیان و بروز بودن مربی و ضرورت اطلاع از جریان‌های ادبی روز و روش‌های نوین در راستای کشف توانایی‌های اعضا اشاره کرد.

برگزاری دومین نشست ادبی «سیر مطالعاتی مربیان و رابطان ادبی»

در ادامه الهام فلاح -مربی ادبی قوچان- به معرفی و بیان خلاصه‌ای از کتاب «پرنده به پرنده» اثر آن لاموت پرداخت. الهام فلاح یادآور شد که نویسنده تلاش دارد نوشتن را به بخشی از زندگی خوانندگان خود تبدیل کند. آن لاموت با بیان بخش هایی از زندگی خود، ایده هایی برای نوشتن بیان کرده است و درباره شخصیت، دیالوگ و طرح داستان نظر خود را می‌دهد. لاموت در این کتاب می‌گوید: «شخصیت‌ها به طرح داستان شکل می‌دهند. اگر به افراد حاضر در داستان توجه کنید، اگر بنشینید و درباره دو نفر از افرادی بنویسید که هرروز آنها را بهتر از دیروز می‌شناسید، چیزی رخ می‌دهد.»

در ادامه هانیه سلامی‌راد با خوانش کتاب «می‌توانم یک من دیگر بسازم؟» و کتاب «اسکار عاشق چه چیزهایی است؟» درباره جستار نویسی و صمیمیتی که در آن است صحبت کرد. مربی ادبی مراکز مشهد افزود: در جستار آشتی با خود، تن آگاهی و صحبت از توانمندی‌ها و ناتوانی‌های و سادگی زمان را مشاهده می‌کنیم.

عاطفه رنگ آمیز طوسی مربی فرهنگی و همکار بخش مکاتبه‌ای نیز بخش پایانی این نشست را برعهده داشت. او ضمن معرفی کتاب «جستارهایی در باب عشق» اثر «آلن دوباتن» گفت جستار دنیای شخصی نویسنده است و فردیت نویسنده را به نمایش می‌گذارد. او یادآور شد نوشتن سخت نیست و جستار یا یادداشت می‌تواند بازنمایی ویژگی های خاص و پرداختن به جهان زیسته‌ی یک شخصیت برای همه را به نمایش بگذارد.

سلامی‌راد در پایان گفت: این نشست ۱۲۰ دقیقه به طول انجامید و امید است در نشستی دیگر به نقد و بررسی و ارائه جستارهای مربیان ادبی بپردازیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =