کد خبر: 327633
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۱
بازدید 138
درخشش دو عضو کانون استان بوشهر در مسابقه عکاسی «در آئینه نوروز»

با معرفی برگزیدگان مسابقه عکاسی «در آئینه نوروز» در دو بخش اصلی (در آینه نوروز) و ویژه (بهار در بهار) دو نفر از اعضای کانون استان بوشهر به عنوان برگزیده بخش کودک وشایسته تقدیر معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر،  با معرفی برگزیدگان مسابقه عکاسی «در آئینه نوروز» در دو بخش اصلی (در آینه نوروز) و ویژه (بهار در بهار) دو نفر از اعضای کانون استان بوشهر به عنوان برگزیده بخش کودک وشایسته تقدیر بخش نوجوان معرفی شدند.

با نظر داوران بخش اصلی در میان نوجوانان برگزیده‌ای نداشت و بدون در نظر گرفتن اولویت از سه نفر از شرکت کنندگان تقدیر شد.

بر این اساس شاهد وراوی  عضو نوجوان مرکز فرهنگی و هنری خورموج کانون استان بوشهر در بخش نوجوان این رقابت هنری شایسته تقدیر شناخته شد.

در بخش کودک نیز  رقیه کیمیایی عضو کودک مرکز فرهنگی و هنری نخل تقی کانون استان بوشهر به عنوان نفر سوم معرفی شد.

علی رضی، مسئول انجمن عکسان نوجوان کانون استان بوشهر،ضمن ابراز خرسندی از موفقیت اعضا انجمن عکاسی استان، عکاسی را یکی از فعالیت های مورد علاقه کودکان و نوجوانان دانست که باتوجه به در دسترس بودن آن به واسطه دوربین های باکیفیت تلفن همراه، یکی از عوامل اقبال نوجوانان به این فعالیت است.

وی با اشاره به فعالیت انجمن عکاسان کانون استان از ۲۴ اردی بهشت ماه سال ۱۴۰۰ و در اوج همه گیری بیماری کرونا و در بستر فضای مجازی عنوان کرد که این انجمن تا کنون نزدیک به  ۷۰ نشست تخصصی و بیش از ۸۰ تمرین هفتگی عکاسی برای برای آشنایی اعضا نوجوان با هنر عکاسی برگزار کرده است، که حاصل آن برگزیده شدن اعضا انجمن در جشنواره ها و مسابقات مختلف عکاسی در سطح استانی و ملی بوده است.

این مسابقه در دو بخش برگزار شد؛ بخش اصلی آن شامل آیینه نوروز (فعالیت‌ها، جشن‌ها، آداب و رسوم عید نوروز، حضور کودکان و نوجوانان در آئین‌های نوروز) و بخش ویژه شامل بهار در بهار (همزمانی عید نوروز امسال با بهار قرآن، این فرصت را فراهم کرد تا آثاری از همنشینی این دو آیین در کنار هم ثبت شود) بود.

پس از اتمام مهلت ارسال آثار به دبیرخانه مسابقه عکس «در آیینه نوروز» و بر اساس فراخوان منتشر شده، هئیت داوران شامل «محمود عبدالحسینی» مدرس عکاسی، رییس هیئت مدیره‌ انجمن‌های عکاسان مطبوعات کشور و داور و دبیر جشنواره‌های عکس، «حسن غفاری» عکاس مستند اجتماعی و عضو انجمن‌های عکاسان مطبوعات ایران و «بابک فروتنی» مدرس دانشگاه، مدیر هنری، دبیر و داور جشنواره‌های عکس به داوری آثار پرداختند.

درخشش دو عضو کانون استان بوشهر در مسابقه عکاسی «در آئینه نوروز»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =