افتتاح نمایشگاه آثار نقاشی «مروارید» با موضوع حجاب وعفاف در کانون استان ایلام 

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام نمایشگاه نقاشی «مروارید »را با موضوع حجاب و عفاف برپا کرد.

به گزارش روابط عمومی ، ظهر روز شنبه ۲۴ تیر ماه نمایشگاه نقاشی «مروارید» با موضوع حجاب و عفاف ،پوشش ایرانی اسلامی و بومی محلی در مجتمع شهدای کودک با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ،فرماندار ومدیران ایلام ،مدیر کل کانون استان،اعضائ کودک و نوجوان و تعدادی از کارکنان و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام افتتاح شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام در آیین افتتاحیه نمایشگاه بر ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در بین کودکان و نوجوانان تاکید کرد .

وی با تأکید بر اینکه عمق بخشیدن به آموزه های دینی در کودکان و نوجوانان آنها را از آسیب های اخلاقی و اجتماعی دور نگه می دارد،افزود: الگو سازی حجاب و عفاف در کودکان و نوجوانان باید از دوران کودکی شروع شود تا نتیجه دلخواه تربیتی حاصل گردد.

وی هدف از برپایی این نمایشگاه را ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در بین قشر مخاطب با بهره‌گیری از زبان هنر عنوان کرد و افزود: مخاطبان می توانند از ظرفیت های هنری با محوریت عفاف و حجاب بیشتر بهره مند شوند.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با عنوان اینکه در نمایشگاه نقاشی « مروارید» تعداد۷۰ اثر نقاشی در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است ،افزود: تعداد ی از اعضای نوجوان کانون مجتمع شهدای کودک این آثار هنری را خلق نموده اند و این نمایشگاه به مدت یک هفته در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

فاطمه رستگار افزود: در این نمایشگاه آثار نقاشی با موضوعات اجتماعی چون تحکیم خانواده، استفاده از البسه محلی، زن در اجتماع، ازدواج، حجاب و عفاف، فرزندآوری و فعالیت های اجتماعی توسط هنرمندان نوجوان کانون نقاشی شده است.

همچنین حجت الاسلام کریمی تبار  در این برنامه اظهار کرد: برنامه ها و اقدامات مراکز کانون برای سمت و سو بخشیدن استعدادهای کودکان و نوجوانان به سمت ارزش های اصیل ایرانی اسلامی مهم و در فطرت پاک این قشر اثر گذار است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: زبان هنر موثرترین راه برای هدایت کودکان و نوجوانان به سمت درک مفاهیم اسلامی ایرانی است و کودکان با هنر راحت تر و عمیق تر مانوس می شوند.

در پایان فاطمه رستگار یادآور شد: به همت مربیان مراکز کانون، هنر و استعداد اعضای کودک و نوجوان به سمت پاس داشت ارزش های ایرانی اسلامی سوق داده شده است.

به گفته رستگار این آثار روز جمعه همزمان با هفته امر به معروف و نهی از منکر در محوطه مصلی شهر ایلام در معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =