نشست «یکصد هفتاد و یکمین» انجمن شاعران و نویسندگان نوجوان کانون پرورش فکری

یکصد و هفتاد و یکمین نشست انجمن شاعران و نویسندگان نوجوان استان تهران با حضور« کبرا بابایی»، شاعر و مترجم کودکان و نوجوان و «شراره هاشم‌دباغیان» نویسنده و کارشناس ادبی آفرینش‌های کانون روز سه شنبه 27 تیر 1402 برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران؛ ،یکصد و هفتادمین انجمن شاعران و نویسندگان نوجوان کانون استان تهران در روز سه شنبه 27 تیر 1402 در سالن کنفرانس‌های شماره 1 کانون با حضور«کبرا بابایی شاعر و نویسنده کودک ونوجوان» و«شراره هاشم‌دباغیان» نویسنده و کارشناس ادبی آفرینش‌های کانون برگزار شد.

در ابتدای این نشست  6 نفر از اعضای انجمن شاعران نوجوان، آرنیکا طالشی عضو مرکز 8، مهلا بهره‌مند عضو مرکز 18، محمد بخشعلی‌زاده عضو مرکز 35، محمد طاها یعقوبی عضو مرکز 14، زهرا محمد کاشی عضو مرکز 27، نگار امامی عضو مرکز 35 آثار خود را خوانش کردند.

مربیان ادبی مراکز که در این نشست حضور داشتند عبارتند از: پاییزه طاهری، لیلا ملت دوست، لیلا روشنی، لیلا موسوی، نرجس مقیمی، مهدیه صدری، هادی ملکی، رامین حسین‌نژاد، بهناز وفایی، رضوان رهمانفر، اعظم نوروزی، طیبه کرمیان و همچنین کارشناسان ادبی شرکت کننده در این نشست عبارتند از: مریم عباسی و نگین صدری زاده، فرزانه رحمانی، مریم اسلامی، مریم اعلایی، مریم کوچکی، حسین تولایی که آثار اعضاء را مورد نقد و بررسی قرار دادند.

در این جلسه که با حضور نزدیک به 60 نفر از اعضای انجمن، مربیان کارگاه‌های ادبی و اولیاء اعضاء استان تشکیل شد، آثار ۵ تن از شاعران نوجوان استان مورد نقد و بررسی میهمانان برنامه و اعضای شرکت‌کننده قرار گرفت و شرکت‌کنندگان نظرات خود را پیرامون اشعار قرائت شده بیان کردند.

 کبرا بابایی پس از تشکر بابت برگزاری انجمن به نقد و بررسی تعدادی از آثار اعضا که از پیش در اختیار وی قرار گرفته بود، پرداخت.
‏سپس به توضیح مباحث تخصصی پیرامون شعر، انتخاب کلمات شعر و تولید یک اثر منسجم در شعر اشاره کرد و اضافه کرد: ادبیات موضوعیست که هر مکانی باشد، ما را به هم گره میزند، و این فقط به واسطه ادبیات امکان پذیر است.

در ادامه شراره هاشم‌دباغیان به کلیه نکات مربوط به داستان از قبیل: انتخاب سوژه، شخصیت پردازی و زبان در داستان اشاره کرد.

همچنین  از دو عضو برگزیده مهرواره « نامه مهر رضوی و گنبد کبوتران» سپیده بحرودی ، مربی  مهدیه صدری از مرکز شماره 14 و مطهره بوالحسنی، مربی رامین حسین‌نژاد از مرکز شماره 31  تقدیر شد.

در پایان این نشست مریم حقی مدیر کل استان تهران از تلاش‌های ارزنده چندین ساله « کبرا بابایی»کارشناس‌مسئول ادبی سابق کانون پرورش فکری استان تهران تشکر کرد و از خداوند متعال توفیق روز افزون و پیشرفت زیاد را برای ایشان مسئلت کرد و با اهدای لوح تقدیر و هدیه ای ناقابل از زحمات ایشان تقدیر به عمل آمد.

همچنین مهرنوش قربانعلی معاون فرهنگی استان گفت: بر خود لازم می دانم از تلاش و کوشش شما همکار ارجمند صمیمانه تقدیر و تشکر نمایم . همچنین مریم اسلامی به نمایندگی از همکاران آفرینش‌های ادبی و هنری به تلاش‌های موثر ایشان در حوزه ادبیات کودک اشاره کرد و برایشان در مسیر پیش رو آرزوی توفیق و سلامتی داشت.

شایان ذکر است این انجمن از ساعت 9:15 لغایت ۱۲ با حضور 60 نفر از اعضا و مربیان در سالن کنفرانس های شماره ۱کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =