اختتامیه جشنواره ملی فرهنگی هویت در اراک

آئین اختتامیه نخستین جشنواره ملی فرهنگی و هنری با موضوع هویت در سالن پیامبر اعظم استانداری مرکزی و با حضور استاندار مرکزی و مسئولان استانی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی؛ آئین اختتامیه نخستین جشنواره ملی فرهنگی و هنری با موضوع هویت در سالن پیامبر اعظم استانداری مرکزی و با حضور استاندار مرکزی و مسئولان استانی یکشنبه ۲۵ تیرماه ۱۴۰۲ برگزار شد.

حاجعلی بیگی دبیر جشنواره در آیین اختتامیه گفت: این جشنواره در پنج رشته قصه گویی، خطاطی، فیلم، طراحی پوستر و عکاسی برگزار شد. رشته‌ خوشنویسی به صورت رویداد در شهرستان خمین و با شرکت حدود ۶۰ هنرمند و ۲۵ نفر در زمینه پوستر و بیش از ۳۷۰ نفر در بخش‌ "قصه گویی" شرکت کردند. 

آیت الله قائم مقامی که از سخنرانان اختتامیه بود، دین را عامل هویت بخش و منشا هویت دانست.

مخلص الائمه استاندار مرکزی هم در این آیین گفت: انسانها دارای دو شاکله هستند، یکی جسمی و دیگری معنوی که همراه با هویت است و در اجتماع نقش مهمی دارد. بنابراین باید روابط متقابل در مورد مولفه‌های هویتی شناسایی شود و استان مرکزی دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی در این زمینه می باشد.

منصوری مدیر کل کانون پرورش فکری کانون استان مرکزی  در خصوص برگزاری جشنواره هویت گفت: استان مرکزی یک چهارم مفاخر و اندیشمندان کشور را در عرصه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی به خود اختصاص داده است، استان مرکزی علی‌رغم وجود مولفه‌های هویتی غنی، اما در سال‌های اخیر نگاه هویتی در فضای استان در سطح پایینی قرار گرفته است و دچار سکون شده بود.

اختتامیه جشنواره ملی فرهنگی هویت در اراک

منصوری بیان داشت: هیئت‌های اندیشه‌ورز استان که با هماهنگی دفتر امور اجتماعی این مهم در زمینه هویت رقم خورد و محور این امر با هدایت و رهبری استاندار مرکزی شکل گرفت.

منصوری در خصوص برگزاری جشنواره قصه گویی هویت توسط کانون استان گفت:جشنواره هویت فرهنگی و هنری در سطوح اقدامات نخبگانی و عمومی در پنج محور عکاسی، فیلم، قصه‌گویی، طراحی پوستر، خوشنویسی برگزار شده است. که با پیشینه کانون در امر قصه از ظرفیت کانون در زمینه قصه گویی هویت با موضوع استان مرکزی استفاده کردیم و اولین جشنواره قصه گویی هویت استان مرکزی اجرا شد، گفتیم بهتر است نگاه کودکان و نوجوانان در کنار مولفه های ملی به سمت مولفه های استانی سوق دهیم تااز طریق قصه گویی هویت به معرفی آنها بپردازیم وافتخار می کنم  که در این مسیرقدم برداشتیم.

منصوری ادامه داد: در نخستین جشنواره قصه گویی هویت تعداد ۳۷۸ اثر که به دبیرخانه ارسال شد  ۳۰ اثر برتر از سوی داوران پیشکسوت و بین المللی کانون در راس آنها علی خانجانی برگزیدگان مشخص شدند و در آیین مراسم اختتامیه امروز از طرف استانداری تجلیل و تقدیر شدند اسامی برخی از برگزیدگان قصه گویی که از مراکز کانون استان مرکزی حایز رتبه شدند به این شرح می باشد.

کسب رتبه اول  استانی در بخش آیینی سنتی جشنواره قصه گویی هویت توسط زینب نجاری عضو نوجوان مرکز فرهنگی ، هنری کانون کردیجان

 کسب رتبه اول استانی رضوانه عبدالحسینی و کسب رتبه سوم  امیرعباس زرنوشه از اعضای مرکز فرهنگی ، هنری کانون آشتیان

کسب رتبه دوم استانی در بخش آیینی سنتی جشنواره قصه گویی هویت توسط علیرضا متقی عضو نوجوان مرکز فرهنگی ، هنری کانون  رباط‌مراد

اختتامیه جشنواره ملی فرهنگی هویت در اراک

کسب رتبه اول در بخش مدرن و کلاسیک توسط نازنین زینب گودرزی ، کسب رتبه اول در بخش ۹۰ ثانیه ای توسط نگار جودکی و کسب رتبه  سوم ۹۰ ثانیه ای توسط دینا ربیعی و همچنین تقدیر از ریحانه سپهری و اهورا نوروزی  از مرکز فرهنگی و هنری کانون شماره ۸ اراک

کسب رتبه اول قصه گویی در بخش پدربزرگها و مادربزرگها توسط علی محمد ابراهیمی از مرکز فرهنگی ، هنری کانون جاورسیان

کسب رتبه سوم در مسابقه قصه گویی هویت توسط عضو نوجوان ریحانه مولایی از مرکز فرهنگی ، هنری کانون شماره 3 اراک

کسب مقام دوم در بخش پادکست افتخاری دیگر از مربی ادبی مرکز فرهنگی ، هنری کانون شماره 3 اراک خانم مریم حوتیان

اختتامیه جشنواره ملی فرهنگی هویت در اراک

کسب رتبه اول توسط فاطمه خیراندیش در بخش ۹۰ ثانیه و کسب رتبه سوم توسط حوری صاحب در بخش مدرن و کلاسیک از مرکز فرهنگی ،هنری کانون شماره یک ساوه

کسب رتبه سوم در بخش پادکست توسط عضو نوجوان ستایش خوشدانی فراهانی  از مرکزفرهنگی ،هنری کانون شماره هفت اراک

یادآور می شوم قصه گویی فریده محمودی برگزیده جشنواره بین المللی با لهجه محلی در مراسم اختتامیه جشنواره ملی فرهنگی و هنری هویت در استانداری مرکزی مورد تشویق و استقبال عموم شرکت کنندگان قرار گرفت.

 اختتامیه جشنواره ملی فرهنگی هویت در اراک                      
تجلیل و تقدیر مخلص الائمه استاندار مرکزی از علی خانجانی به عنوان داور بین المللی در بخش قصه گویی هویت، احسان منصوری مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی و  رضوان پور محمدی کارشناس فرهنگی کانون استان بعنوان دبیر جشنواره قصه گویی هویت در آئین اختتامیه نخستین جشنواره ملی فرهنگی و هنری هویت اراک بخاطر برگزاری نحستین جشنواره قصه گویی هویت در کانون استان برگزار شد.

اختتامیه جشنواره ملی فرهنگی هویت در اراک

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =