«نقد آثار» موضوع سی و ششمین کارگاه انجمن داستان کانون سیستان و بلوچستان

سی و ششمین کارگاه انجمن داستان نویسان نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان با دستور کار نقد آثار اعضا برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، سی و ششمین کارگاه انجمن داستان نویسان نوجوان برگزار شد.

مدیرکل کانون در ابتدای این کارگاه، دقایقی در جمع اعضای انجمن حاضر شد و در سخنانی ضمن تبریک به داستان نویسان نوجوان کانون، به سبب تلاش برای پیشرفت در این حوزه، گفت: برگزاری کارگاه‌های تخصصی یکی از ابزار مهم بالابردن سطح کیفی آثار است و مجموعه‌ی کانون با فراهم کردن این زمینه، همواره سعی در تحقق این امر داشته است.

محمدرضا سالاری سپس با تاکید بر اهمیت مطالعه گفت: هر چند خلاقیت و تجربه برای موفقیت در این مسیر لازم است اما پیشرفت و درخشش در سایه‌ی مطالعه حاصل می‌شود و به همین دلیل هیچگاه خود را بی نیاز از آن ندانید و برای بهتر شدن، پیوسته کتاب بخوانید و تمرین کنید.

وی در پایان گفت: برای برطرف کردن دغدغه‌های شما تلاش می‌کنیم تا امکانات بیشتری در اختیار شما قرار دهیم.

گفتنی است بخش دوم کارگاه، با خوانش آثار چهار عضو انجمن آغاز شد که در این بخش، حنانه جعفری، ستایش ساسولی، صبا ملایی و ملینا براهویی، داستان‌های کوتاه خود را خواندند.

هدی عرب‌زاده، کارشناس انجمن داستان، پس از شنیدن آثار اعضا نکاتی را عنوان کرد که از آن جمله می‌توان به خواندن آثار بزرگان داستان و فیلم‌های سینمایی متناسب با سبک آثار خوانده شده اشاره کرد.

وی هم‌چنین افزود: علاوه بر این، دقت به نکات انتقادی در حین بازنویسی و نگارش اثر بسیار کلیدی است؛ توجه به عناصر داستانی اعم از پیرنگ، زاویه‌ی دید، درونمایه، فضای داستان (مقوله‌های زمان و مکان)، گفت‌وگو و... هم موجب بالا رفتن سطح تکنیکی و مهارتی نویسندگان می‌شود.

گفتنی است سی و ششمین کارگاه انجمن داستان نویسان نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با سخنان عرب‌زاده، دانش‌آموخته‌ی دکترای زبان و ادبیات فارسی، نویسنده، پژوهشگر و عضو هیئت علمی دانشگاه به پایان رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =