کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان ایلام و اداره کل بهزیستی تفاهم نامه همکاری منعقد کردند

همزمان با بزرگداشت هفته بهزیستی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام و اداره کل بهزیستی ،روز سه شنبه تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان ، این تفاهم‌نامه با هدف هم‌افزایی و تعامل میان دستگاه‌های فرهنگی در راستای پیشبرد اهداف مورد نظر دستگاه‌ها و همچنین بهره مندی از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود با هدف رشد و بالندگی و تعالی دو دستگاه و در نهایت پویایی و نشاط و ارتقا سطح بینش و دانش معرفتی میان جامعه به امضای فاطمه رستگار مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و حسین نورعلیوند مدیرکل بهزیستی استان ایلام رسید.

موضوع این تفاهم‌نامه شامل برنامه‌ریزی و همکاری در برگزاری و اجرای برنامه‌های مشترک و بهره‌گیری از توان و تخصص نیروهای انسانی در امور مربوط به داوری، اجرای برنامه‌ها، برگزاری جشنواره‌ها، سوگواره‌ها، مهرواره‌ها، اجرای نشست‌های تخصصی و آموزشی، بهره‌مندی از ظرفیت‌های مکانی دو دستگاه، همکاری‌های مشترک در زمینه توانمند سازی کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه (دارای آسیب‌های شنوایی، بینایی و معلولان جسمی حرکتی) کودکان، زنان سرپرست خانوار و شبه خانواده، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی از طریق غنی سازی اوقات فراغت است.

بهره‌مندی مشترک و تعاملی از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود دو دستگاه و توسعه و گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و پژوهشی اهداف این تفاهم‌نامه است.

تعهدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در این تفاهم‌نامه شامل همکاری در برگزاری برنامه‌ها (جشنواره‌ها، مهرواره‌ها)، استفاده از توانمندی و تخصص همکاران کانون، عضویت رایگان کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه در مرکز فراگیر استان و برخورداری مددجویان بهزیستی (کودکان و نوجوانان) از فعالیت کارگاه‌های تخصصی کانون به میزان ۵۰ درصد است.

تعهدات بهزیستی در این تفاهم‌نامه همکاری در زمینه تدوین محتوا و استفاده از تخصص مدرسان برای کارگاه‌های آموزشی، تخصصی مربیان کانون در جهت توانمندسازی مربیان برای خدمت‌رسانی بهتر به اعضا با نیاز های ویژه و همکاری در نشست‌های آموزشی ویژه خانواده‌هاست.

مشارکت در برگزاری برنامه‌ها، جشنواره‌ها، سوگواره‌ها و مهرواره‌ها، برگزاری دوره‌های مشترک کاری برای کارکنان بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی از ستاد، همکاری در زمینه اطلاع‌رسانی و انتشار اخبار دو دستگاه، ایجاد بسترهای لازم جهت بهره‌مندی از سایر ظرفیت‌ها و امکانات و فضاهای اداری دو دستگاه به منظور اجرای برنامه‌ها، همکاری تعاملی ادارات و نمایندگی‌های بهزیستی در شهرستان‌ها با مراکز فرهنگی، هنری کانون و همکاری در برگزاری ویژه برنامه‌ها و خدمات‌رسانی فرهنگی و تولید محتوا در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی مخاطبان تعهدات مشترک این تفاهم‌نامه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =