ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از دوران کودکی ضروری است

مدیرکل امور اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری در بازدید از اجرای طرح توزیع کتاب در مراکز کانون استان چهارمحال و بختیاری گفت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از دوران کودکی ضروری است.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری، مدیرکل امور اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری در بازدید از اجرای طرح توزیع کتاب در مراکز کانون استان گفت: مراکز  کانون نقش مهمی در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و برنامه‌های هنری و فرهنگی، پرورش خلاقیت در کودکان و نوجوانان پرکردن اوقات فراغت و مهارت افزایی کودکان نوجوانان دارد. 
خواجوی افزود: افزایش سرانه مطالعه در بین اقشار مختلف به خصوص کودکان، نوجوانان و جوانان یک ضرورت است تا بتوان سرانه مطالعه کتاب در کشور را از ۲۰ دقیقه افزایش دهیم.

ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از دوران کودکی ضروری است
وی اظهار داشت: هم اکنون سرانه مطالعه کتاب و هم‌چنین مطالعه در فضای مجازی با سایر کشورها فاصله داریم که کم بودن سرانه مطالعه زمینه بروز آسیب‌های اجتماعی را افزایش می‌دهد. 

وی به فرهنگسازی کتاب و کتاب‌خوانی به عنوان یک توفیق و برنامه خوب کانون پرورش فکری برای کودکان ونوجوانان اشاره کرد و گفت: کودکان و نوجوانان سرمایه آینده کشور هستند که با ترویج فرهنگ مطالعه می‌توان  بچه‌ها را در مسیر درست زندگی کردن را بین این قشر قرار داد.

ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از دوران کودکی ضروری است

خواجوی بر استفاده از ظرفیت گروه‌های جهای و مردمی و خیران در راستای اجرای برنامه‌های کانون و توسعه خدمات و برنامه‌های کانون تاکید کرد و گفت: هم اکنون بیشتر کودکان نوجوانان از فضای مجازی استفاده می‌کنند که همه این امر زنگ خطری بزرگی برای ماست که با توسعه خدمات کانون و گسترش برنامه‌های فرهنگی می‌توان کودکان و نوجوانان را درمسیر درست قرار داد. 

ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از دوران کودکی ضروری است

وی به ارائه خدمات با قیمت پایین یا رایگان برای اقشار محروم و ضعیف جامعه تاکید کرد و گفت: هم‌ اکنون بچه‌های مستعدی در برخی خانواده‌های هستند که به دلیل ضعف بنیه مالی شرایط حضور در کلاس‌های مختلف فرهنگی و هنری را ندارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =