جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر کانون استان برگزار شد.

نخستین جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر استان با حضور مدیر کل و اعضای شورا در آستانه هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر برگزار و اعضای شورای شهرستان‌ها اعلام و شیوه‌نامه مربوطه ابلاغ گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی همزمان با آغاز دهه احیا امر به معروف و نهی از منکر اولین جلسه رسمی این شورا با حضور ابراهیم زره‌ساز مدیر کل استان، فهیمه علی‌اکبری کارشناس حراست، معاونین، کارشناسان و مسئولین مراکز استان به صورت حضوری و مجازی بزگرار گردید.

جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر کانون استان برگزار شد.

در آغاز جلسه ابراهیم زره‌ساز مدیر کل استان ضمن عرض تشکر از همکاران مراکز بابت حضور پرشور و انرژی‌بخش کودکان و نوجوانان در مراکز گفت: به واسطه اجرای اثربخش و موثر فعالیت‌های کانون توسط شما در مراکز، ارائه گزارشات منظم و پیگیری‌های مجدانه دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر استان کانون پرورش فکری جزء ۳ دستگاه اول در برنامه‌های استان است و این بدان معناست که ما توانسته‌ایم الگو باشیم و باید به این موضوع افتخار کنیم.

مدیر کل استان با اشاره به آغاز ایام محرم و دهه احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر گفت: امسال سومین سالی است که با همت شما و اعضای فعال نوجوان مراکز موکب ابناءالحسین را برگزار می‌کنیم. هدف برگزاری موکب آشنایی کودکان و نوجوانان با فلسطه اصلی شکل‌گیری واقعه عاشورا و معرفت‌شناسی این ایام است. در حقیقت ما در موکب به دنبال انتشار شعائر محرم به گونه‌ای که برای کودک و نوجوان شور و شعور را در کنار هم قرار دهد هستیم و استقبال اعضا از موکب ما را در راهی که آغاز کرده‌ایم پایدار نگه می‌دارد. برگزاری گردهمایی کودکان عاشورایی که به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود آغازگر فعالیت رسمی موکب ابناءالحسین است و در روز یکشنبه مورخ ۱ مرداد مصادف با ۵ محرم ساعت ۱۹:۱۵ این گردهمایی بر روی تماشاخانه سیار کانون خراسان رضوی در میدان جانباز برای کودکان و نوجوانان مشهدی برگزار می گردد و یک اتفاق ملی یک عهدملی با امام حسین (ع) در این گردهمایی اجرا خواهد شد.

زره ساز افزود: حضور در آئین‌ها، گردهمایی‌ها، مراسم‌ها، هیات مذهبی، دسته‌های سینه‌زنی و ... نوعی حضور در تشکل‌های مردمی است که کودک و نوجوان از بدو تولد در خانواده با این تشکل‌ها و آداب آن آشنا می‌شود و ضروری است که ما در احیای امر به معروف و نهی از منکر بر این تشکل‌ها و حضور آنها در فعالیت‌ها تاکید داشته باشیم. وی با اشاره به موقعیت شهر مشهد گفت: در مشهد انتظار می‌رود مسائل و مباحث مربوط به انجام فریضتین با دغدغه بیشتری برای مخاطب مطرح شود و ما در کتابخانه‌ها ابزارهای متنوعی داریم که در رفع این دغدغه می‌توانیم متفاوت و موفق عمل کنیم، همانطور که تاکنون چنین بوده است. باید در احیای فریضتین دقت نظر داشته باشیم که احترام مخاطب را در همه حال حفظ کنیم، ارتباط موثر با مخاطب رعایت شود، شئونات در حد کتابخانه‌های کانون رعایت شود، خانواده‌ها را از فعالیت‌های موثر در این حوزه که در کتابخانه‌ها انجام می‌شود آگاه سازید و آنها را یاری کنید. چرا که ما نسبت به تبیین موثر کودک و نوجوان در راستای امر به معروف و نهی از منکر با زبان مناسب مخاطب تجربه و تبحر داریم.

جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر کانون استان برگزار شد.

در ادامه فهیمه علی‌اکبری کارشناس حراست و دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر استان با تشکر از ارسال به موقع گزارشات و مستندات مسئولین مراکز گفت: ما با توجه به تجربه و نوع فعالیت‌های کانونی در احیای امر به معروف و نهی از منکر تلاش می‌کنیم و این راه را ادامه می‌دهیم. چرا که ماهیت تمام فعالیت‌هایی که در کانون صورت می‌پذیرد امر به معروف و نهی از منکر است که ما در کانون از آن با عنوان خدا دوست دارد، خدا دوست ندارد یاد می‌کنیم. وی با اشاره به شیوه ‌نامه شورای امر به معروف و نهی از منکر گفت: امسال در شیوه‌نامه اعلام شده مراکز شهرستان‌ها نیز دارای شورای امر به معروف و نهی از منکر هستند که رئیس شورا مسئولین مراکز خواهند بود و بصورت مستقل باید فعالیت نموده و گزارشات آن را برای شورای استان ارسال نمایند. کارشناس حراست استان با اشاره به مصادیق بندهای شیوه‌نامه آن را تصریح و تبیین نمود و گفت: تهیه پانل با عنوان خدا دوست دارد و خدا دوست ندارد و نصب آثار بچه‌ها در این پانل‌ها یکی از راه‌های آشنایی کودکان و نوجوانان با فریضتین است.

در پایان رئوسای شورای امر به معروف و نهی از منکر استان در شهرستان‌ها اعلام شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =