گردهمایی کودکان عاشورایی با شعار «میهمانان کوچک امام حسین (ع)»

گردهمایی کودکان عاشورایی با شعار «میهمانان کوچک امام حسین (ع)» به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی کانون استان تهران؛ گردهمایی کودکان عاشورایی با حضور کودکان و نوجوانان ۶ تا ۱۲ سال به همراه خانواده‌هایشان روز یک‌شنبه اول مرداد مصادف با پنجم محرم در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب در سالن تیمچه برگزار شد.

در این روز کانون پرورش فکری سیاه‌پوش شد و کودکان و نوجوانان به همراه خانواده‌هایشان در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری به دور هم جمع شدند تا بار دیگر با امام خوبان عهد ببندند.

پیش از شروع مراسم دختران و پسران در کنار هم نقاشی گروهی کشیدند و آنچه که در ذهن خود از واقعه عاشورا داشتند و از پدران و مادرانشان شنیده بودند را به تصویر کشیدند.

بازار نقاشی گرم و پرشورتر از همیشه برپا بود، سیدعلی رضوی با قرائت آیاتی چند از کلام‌الله مجید مراسم را به شکل رسمی آغاز کرد و پس از آن محمد علیپورمطلق به قصه‌گویی برای کودکان و نوجوانان حاضر پرداخت. او قصه حضرت قاسم را به زبان امروز برای کودکان و نوجوانان روایت کرد.

در ادامه این مراسم ضحا رضوی عهدنامه کودکان و نوجوانان را خواند. در متن این عهدنامه آمده است:«امام حسین دوست داشتنی ما کودکان عاشورایی در محرم 1402 شمسی قول می‌دهیم در راه شما قدم برداریم و در همه زندگی‌مان رفتار و گفتار شما یادمان بماند.قول می‌دهیم؛ کسی را اذیت نکنیم و در برابر کسانی که دیگران را اذیت می‌کنند ساکت نباشیم.ما کودکان عاشورایی، قول می‌دهیم دوستی همیشگی و یاری باوفا برای رهبر و امام زمان باشیم.ما کودکان عاشورایی، قول می‌دهیم برای آموختن بیشتر، تمربن برای مهربانی و تلاش برای ساختن دنیایی قشنگ‌تر کنیم.»

در ادامه این مراسم که به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران و هیات بچه‌های بهشت برگزار شد، حجت‌الاسلام علی‌اصغر گرجی به سخنرانی پرداخت، سپس با حضور مداح اهل بیت(ع) رضا هلالی کودکان و نوجوانان حاضر به همراه خانواده‌هایشان به عزاداری سید و سالار شهیدان پرداختند و با کودکان مرثیه و سرود خوانده شد.

در این مراسم برنامه‌هایی همچون: قصه‌گویی، مداحی، پرده‌خوانی، خاطره‌گویی، کارگاه کودک وغرفه نقاشی برگزار شد، این برنامه‌ کانون استان تهران با همراهی  هیئت «حسینیه بچه‌های بهشت»برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =