نشست هم‌اندیشی مدیران کل کانون پرورش فکری و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل

در راستای تبیین و نشر معارف و فرهنگ دفاع مقدس، نشست هم‌اندیشی مدیران کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، در این دیدار که پیش از ظهر روز دوشنبه دوم مردادماه سال ۱۴۰۲ در دفتر مدیر کل کانون استان تشکیل شد، بر اجرای طرح‌ها و برنامه‌های مشترک  با هدف انتقال ارزش های دفاع مقدس و تبیین سیره شهدا برای نسل کودک و نوجوان تاکید شد.

علی واحد، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل با بیان اینکه ایران اسلامی پس از پشت سر گذاشتن جنگ ۸ ساله، اینک با جنگ ترکیبی در مواجهه با دشمنان قرار دارد، گفت: در این جنگ کودکان و نوجوانان یکی از اهداف شوم دشمنان برای ضربه زدن به کشور و نظام هستند و برای خنثی سازی این حربه، باید نسل جدید جامعه را با مضامین پایداری و مقاومت، فرهنگ ایثار و شهادت و سیره حماسه سازان و دلاورمردان دوران دفاع مقدس آشنا سازیم.

وی با اشاره بر لزوم آشنایی نسل نوپای کشور با رویدادهای جنگ تحمیلی، اظهار داشت: اغلب این نوجوانان و جوانان بودند که با رشادت‌ها و فداکاری‌های خود پیروزی را پس از هشت سال تحمیل جنگ برای کشور به ارمغان آوردند و امروز دشمنان با شناسایی این نقطه قوت سعی دارد، با توطئه‌های خود، جوانان و نوجوانان را به عناصری سست و بی‌بصیرت تبدیل نماید.

ملیحه ملک‌زاده فرد، مدیر کل کانون استان نیز با بیان اینکه ما مدیون خون شهدا و ایثارگران هستیم، انجام هرگونه فعالیت در راستای نشر معارف دفاع مقدس را از وظایف اصلی کانون پرورش فکری دانسته و گفت: برخی‌ها همگام و همکلام با دشمنان درصدد دلسرد کردن فعالان عرصه ایثار و شهادت هستند، اما کانون خود را خادم و خدمتگزار این عرصه می داند و در راستای تبیین و نشر مفاهیم دفاع مقدس برنامه های مختلفی را انجام داده و یا در دست اجرا دارد.

نشست هم‌اندیشی مدیران کل کانون پرورش فکری و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل

ملک‌زاده فرد با اشاره به اینکه کار برای شهدا تعطیلی ندارد، بیان داشت: موضوع ایثار و شهادت از رویکردهای اصلی کانون در انجام فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی است و بر همین مبنا، آثار مختلفی توسط اعضا و مربیان کانون خلق شده است.

وی تصریح کرد: حضور مستمر همراه با کسب موفقیت در جشنواره‌های مختلف کشوری و استانی که در این حوزه برگزار می‌شود، از نگاه ویژه کانون در تبیین فرهنگ دفاع مقدس برای اعضای مراکز به خصوص نوجوانان حکایت دارد.

بررسی شیوه‌ها و نحوه‌ی تعامل و ارتقای سطح همکاری‌ها از طریق تولید و نشر کتاب صوتی، پادکست، برگزاری جشنواره‌های نقاشی و سرود، چاپ دو عنوان کتاب در حوزه شعر و داستان و برگزاری تخصصی دوره ها و کارگاه‌ها با حضور مربیان کانون از موارد مطرح شده در این جلسه بود.

خاطرنشان می‌شود، پیش از این کتاب «آوای آفتاب» شامل آثار ادبی ۱۱ عضو مراکز کانون پرورش فکری استان اردبیل با موضوع دفاع مقدس، در همکاری مشترک با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این استان در سال ۱۴۰۱ منتشر شده بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =