دومین رویداد خوشنویسی"مشق عاشورا" در کانون استان مرکزی

دومین مهرواره خوشنویسی رویداد قلم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی با عنوان "مشق عاشورا" در مسجد جامع تاریخی شهرستان ساوه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی؛دومین مهرواره خوشنویسی رویداد قلم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی با عنوان "مشق عاشورا" به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان و همکاری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان و مسجد جامعه ساوه ویژه نوجوانان پسر در محل مسجد جامعه تاریخی این شهرستان برگزار شد.

دومین رویداد خوشنویسی"مشق عاشورا"

این رویداد با حضور مدیر کل کانون استان ،کارشناسان و مربیان اداره کانون، مدیر آموزش و پرورش ، مسوؤلین اداره میراث فرهنگی ،مسئولین کتابخانه های عمومی شهرستان ساوه برگزار شد

احسان منصوری مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی در خصوص برگزاری رویداد خوشنویسی گفت: برنامه های جامع و متنوع کانون استان در این راستا برگزار کرده که اولین مهرواره آن با محوریت ارتحال امام خمینی (ره) در بیت حضرت امام در شهر خمین بهار امسال در فصل بهار و در شهر خمین با حضور بیش از ۱۰۰ دانش آموز خوشنویس از مراکز استان مرکزی و ۲ رویداد دیگر در فصل پاییز و زمستان با موضوعاتی مختلف نیز برگزار خواهد شد.

دومین رویداد خوشنویسی"مشق عاشورا"

منصوری ادامه داد: در دومین مهرواره ۴۰ تن از هنرمندان خوشنویس نوجوان پسر استان و اعضای مراکز کانون به همراهی اساتید این هنر به مشق، عشق به حضرت اباعبدالله حسین (ع) و تمرین ادبیات عاشورایی پرداختند.

منصوری اظهار داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی با بهرگیری از زمینه های مختلف فرهنگی و هنری در تلاش است تا راه را برای آشنایی هرچه بیشتر کودکان و نوجوانان مخاطب خود با ارزش های دینی و انقلاب اسلامی هموار کند و در قالب این برنامه ها به اهداف مانند ارتقا مهارت های شخصی و اجتماعی و همچنین کاهش تنش های زمان نوجوانان کمک کند.

دومین رویداد خوشنویسی"مشق عاشورا"

مهری فربدزاده کارشناس هنری اداره کل استان مرکزی با اشاره به دومین رویداد خوشنویسی تحت عنوان مشق عاشورا اظهار کرد: این رویداد، دومین رویداد خوشنویسی است که در سطح استان مرکزی برگزار شده و با توجه به وجود اساتید خوبی در ساوه، تصمیم بر این شد که دومین رویداد در این شهر برگزار شود.

فربدزاده گفت: رویداد هنری مشق عاشورا به منظور آشنایی خوشنویسان استان مرکزی با یکدیگر و ترویج و گسترش هنر دیرینه و کهن خوشنویسی اجرا شد.

شمسی سعیدی مسئول مرکز شماره دو کانون پرورش فکری شهر ساوه در رابطه با برگزاری رویداد خوشنویسی در این شهر گفت: مهرواره مشق عاشورایی با استقبال خوب خوشنویسان نوجوان همراه بوده که حفظ و تقویت این راه نیازمند همکاری سایر ادارات با کانون پرورش فکری است.
وی با اشاره به اینکه در این مهرواره اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و مسجد تاریخی جامعه شهرستان همکاری بسیار خوبی داشتند افزود: عاشورا باید بیش از پیش در قاب هنر و ادبیات نمایان شود.

دومین رویداد خوشنویسی"مشق عاشورا"

همچنین تقدیر مدیرکل کانون استان مرکزی از استاد کاوه پیشکسوت کانون ،استاد خوشنویسی مراکز ساوه که سالهای طولانی است خدمات او در کانون ساوه منشا رشد و اعتلای کودکان و نوجوانان این شهرستان بوده است.

در پایان این محفل نوجوانان  خوشنویس  عزاداری و  عشق خود به سالار شهیدان امام حسین (ع)  را با سینه زنی و مداحی  کامل کردند و تمام شرکت کنندگان هدایا و لوحه تقدیر دریافت کردند.

دومین رویداد خوشنویسی"مشق عاشورا"

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =