گردهمایی کودکان عاشورایی در مرکز شماره یک شهرکرد برگزار شد

گردهمایی کودکان عاشورایی با عنوان "سرخ واژه‌های عاشورایی" در مرکز شماره یک شهرکرد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری؛ در این ویژه برنامه که با حضور پرشور سوگواران کودک و نوجوان ۴ تا ۱۴ ساله به همراهی خانواده های آنها و با شعار "مهمانان کوچک امام حسین علیه السلام" در عصرگاه روزهای سه شنبه و چهارشنبه در محل بوستان نماز شهرکرد برگزارشد.

گردهمایی کودکان عاشورایی در مرکز شماره یک شهرکرد برگزار شد

 شرکت کنندگان در رثای مظلومیت آقا اباعبدالله الحسین علیه السلام و فرزندان و یاران وفادارشان برسر و سینه زدند و ندای هیهات من  الذله و هل من ناصر ینصرنی سردادند.

گردهمایی کودکان عاشورایی در مرکز شماره یک شهرکرد برگزار شد

در این ویژه برنامه که با هدف ترویج و تعمیق فرهنگ ایثار و پایداری برگزار شد؛ میهمان برنامه حاج آقا خدابخشی نماینده محترم سازمان تبلیغات اسلامی با اجرای برنامه‌ی فرهنگی متناسب با گروه سنی مخاطبین حضور پرشور و باشکوه کودکان و نوجوانان را در مناسک عاشورایی یکی از جلوه‌های محبت به اهل بیت علیهم السلام برشمرده و حضور مشتاقانه آنان را با همراهی خانواده و دیگر مسئولین امر گامی موثر در مسیر تقویت ایمان دینی و مقدمه‌ای برای آشناسازی هرچه بیشتر و بهتر نسل آینده با قیام عاشورا و فلسفه‌ی این قیام انسان‌ساز و زندگی بخش دانسته و آن را وسیله‌ای برای تقویت گستره‌ی فرهنگ انسان‌ساز اسلامی عاشورایی برشمردند و با عنوان این نکته که واقعه عاشورا به عنوان یک مکتب انسان ساز و از هویت‌های جهان اسلام به شمار می‌رود و نسل‌های جدید باید با پیام‌ها و درس‌های عبرت آموز آن آشنا شوند.
وی در ادامه گفت: برگزاری چنین برنامه‌های مشارکتی را وسیله‌ای دانستند که سبب تبیین آموزه‌های تربیتی، فرهنگی و اجتماعی کربلا در این نسل شده تا آینده سازان فردا در آینده  نه چندان دور فردای جامعه‌ی خود را با تاکید برآموزه‌های دینی و مبتنی بر سبک زندگی حسینی و معرفت حسینی و اهل بیت علیهم السلام بسازند.

خطبه خوانی، تعذیه خوانی، زنجیرزنی، شعرخوانی و عهد و پیمان با امام حسین علیه السلام، از جمله برنامه‌های مرکز شماره یک شهرکرد در این ویژه برنامه بود.

گردهمایی کودکان عاشورایی در مرکز شماره یک شهرکرد برگزار شد

ترویج فرهنگ عاشورایی بین اعضای کانون و همچنین آشناکردن اعضا با زندگی و منش ائمه و هدف از قیام عاشورا که اسلام ناب محمدی است، از مهمترین اهداف برگزاری این سوگواره بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =