کد خبر: 328449
تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۴
بازدید 119
نقش تربیتی کانون را پُررنگ می‌بینیم

فرماندار شهرستان ماسال گفت: نقش تربیتی کانون پرورش فکری را پُررنگ می‌بینیم و چنانچه بخواهیم برای فردای کودکان و نوجوانان برنامه‌ریزی داشته‌باشیم، لازم‌است حمایت افزون‌تر از این مجموعه فرهنگی در دستورکار قرارگیرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان؛ غلامرضا گیل‌چالانی این سخنان را در نشست با مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان اظهارداشت و با اشاره به نیازهای تربیتی نسل کودک و نوجوان گفت: تمرکز دشمنان اسلام و انقلاب، معطوف به‌این نسل است و برهمین‌اساس، حمایت از مجموعه‌های متولی این حوزه در اولویت‌قراردارد.

فرماندار شهرستان ماسال درهمین زمینه اضافه‌کرد: چنانچه فعالیت‌های تربیتی در میان مخاطبان دهه هشتادی کاهش‌داشته‌باشد، به یقین شاهد افزایش برنامه‌ریزی دشمنان و استکبار در این عرصه خواهیم‌بود.

گیل‌چالانی حوزه کودک و نوجوان را خط‌مقدم تقابل فعالان فرهنگی و دشمنان ارزیابی‌کرد و افزود: نظام تعلیم و تربیت کشور نیازمند پرداختن بیش‌تر به امور تربیتی است و در این میان، کانون پرورش فکری نقش به‌سزایی در معرفی فرهنگ غنی ایرانی‌اسلامی و آموزه‌های عاشورایی به کودکان و نوجوانان ایفامی‌کند.

نماینده‌عالی‌دولت در شهرستان ماسال در ادامه، اشاره‌ای به مربیان کوشا، فعال و انقلابی کانون داشت و با خاطرنشان‌کردن اهمیت فعالیت‌های این نهاد درسطح کشور و شهرستان‌گفت: کار فرهنگی در اولویت برنامه‌ریزی مسئولان  قراردارد و از این رو، از افزایش منابع جهت تعمیر و تجهیز این مرکز فرهنگی هنری حمایت‌می‌کنیم.

او درهمین‌حال، از فعالیت‌های کتاب‌محور کانون نیز صحبت‌کرد و با اشاره به نقش کتاب در ارتقای آگاهی کودکان و نوجوان گفت: در برنامه‌ریزی سال جاری، اختصاص ۵۰۰ میلیون ریال جهت خرید کتاب از «دیجی‌کانون» و اهدا به مرکز فرهنگی هنری کانون ماسال در دستور کار قرارمی‌گیرد.

«نگاه فرهنگی» و «پیشینه کانونی» مسئولان، سرمایه ‌ارزش‌مند کانون است

مدیرکل کانون استان گیلان هم طی این دیدار به گستره فعالیت‌های این مجموعه در قالب مراکز فرهنگی‌هنری ثابت، کتاب‌خانه‌های پستی، مراکز فرهنگی‌هنری فراگیر و مراکز سیار شهری و روستایی پرداخت و از دلایل توفیق این مجموعه فرهنگی در جذب و پایدارسازی اعضا سخن‌گفت.

نقش تربیتی کانون را پُررنگ می‌بینیم

سیدجلیل میرعظیمی در این‌ارتباط به مربیان دلسوز و علاقه‌مند کانون اشاره‌کرد و با بیان این‌که پیشینه و نقش موثر تربیتی این مجموعه‌، زمینه‌ ارتباط دوسویه با مخاطبان و اعتماد خانواده‌ها به کانون پرورش فکری را فراهم‌کرده‌است،گفت: این مهم، بستری مناسب برای کشف و پرورش استعدادهای کودکان  ونوجوان و پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی فراهم‌می‌کند.

وی درهمین‌حال، به عضویت بسیاری از مسئولان و شخصیت‌های برجسته کشور در مراکز فرهنگی هنری کانون اشاره‌داشت و با سرمایه‌توصیف‌کردن شناخت و آگاهی تصمیم‌گیران از اثربخشی فعالیت‌های این نهاد گفت: «نگاه فرهنگی» و «پیشینه کانونی» شخصیت‌های تاثیرگذار، گنجینه‌ای ارزش‌مند برای پیش‌برد فعالیت‌های کودک ونوجوان‌محور کانون و تربیت نسلی ولایت‌مدار و انقلابی است.

این مسئول فرهنگی هم‌چنین، از روحیه هم‌گرایی حاکم بر کانون و تعامل سازنده با دستگاه‌ها و فعالان عرصه‌فرهنگ‌ سخن‌به‌میان‌آورد و تصریح‌کرد: پرهیز از حرکت‌های جزیره‌ای یک اولویت‌است و در این مسیر، اجرای فعالیت‌های فرهنگی هدف‌مند و پیش‌برد اهداف نظام تعلیم و تربیت کشور در سایه هم‌افزایی فرهنگی، مدنظرقراردارد.

تشریح اهداف و اولویت‌های فرهنگی کانون در سطح استان و شهرستان هم از محورهای سخنان میرعظیمی به‌شمارمی‌رفت و وی ضمن ارایه آماری از منابع مصوب شده و تخصیص‌یافته جهت تعمیر و تجهیز مراکز فرهنگی هنری ماسال و بخش شاندرمن‌گفت: این امر مایه دلگرمی است و با توجه به‌نیازهای هرچه بیش‌تر مخاطبان از برنامه‌های کانون پرورش فکری، افزایش منابع جهت افزایش گستره و کیفیت‌بخشی به فعالیت‌ها احساس‌می‌شود.

او در همین‌زمینه به ضرورت تجهیز سالن سینمای مرکز ماسال و تامین تجهیزات مورد نیاز کانون پرورش فکری بخش شاندرمن این شهرستان اشاره‌داشت و افزود: از رخدادهای خوب حضور در کانون، کشف و پرورش استعدادهای آینده‌سازان است و کمک به ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های این مجموعه، بسترهای مناسب را برای ارتقای شاخص‌های فرهنگی این شهرستان ایجادمی‌کند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در پایان سخنان خود تاکیدی دوباره بر ضرورت تربیت سرباز برای حضرت‌ولیعصر(عج)  و پرورش نسلی مومن، متعهد و انقلابی داشت و با بیان‌این‌که هم‌گرایی‌ها و زمینه فعالیت موثر و تثبیت حضور کودکان و نوجوانان را در مجموعه محبان اهل‌بیت(ع) فراهم‌می‌کند، گفت: برای دست‌یابی به این اهداف، از همراهی و مشارکت با فعالان عرصه فرهنگ استقبال‌می‌کنیم.

تکتم‌عربان، مربی‌مسئول کانون پرورش فکری شهرستان ماسال نیز طی این نشست، با قدردانی از نگاه فرهنگی مدیرکل کانون پرورش فکری  کودکان و نوجونان استان و مسئولان شهرستان، به طرح خواسته‌ها و تشریح برنامه‌های این مجموعه فرهنگی پرداخت.

نقش تربیتی کانون را پُررنگ می‌بینیم

گفتنی‌است، مدیرکل کانون استان گیلان طی این سفر که روز یکشنبه، ۸ مرداد سال ۱۴۰۲ صورت‌گرفت، افزون‌بر حضور در فرمانداری، از مراکز فرهنگی‌هنری ماسال و شاندرمن نیز بازدیدکرد و ضمن گفت‌وگو با مربیان این مراکز، بیش‌ازپیش‌با برنامه‌ها و خواسته‌های آنان در جهت ارایه هرچه بهتر خدمات‌فرهنگی به مخاطبان آگاه‌شد.

نقش تربیتی کانون را پُررنگ می‌بینیم

نقش تربیتی کانون را پُررنگ می‌بینیم

نقش تربیتی کانون را پُررنگ می‌بینیم

نقش تربیتی کانون را پُررنگ می‌بینیم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =