ویژه برنامه «از کارون تا فرات» در کانون برگزار می‌شود

امسال با فرارسیدن ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران وفادارش، کانون ویژه برنامه‌هایی را با عنوان«از کارون تا فرات» تدارک دیده است.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری استان تهران، امسال با فرارسیدن ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران وفادارش، کانون ویژه برنامه‌هایی را با عنوان«از کارون تا فرات» تدارک دیده است.

 مریم حقی در مصاحبه با روابط عمومی کانون استان تهران اعلام داشت: هدف مجموعه کانون استان تهران از برگزاری ویژه برنامه «از کارون تا فرات» که به مناسبت ایام شهادت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) برپا خواهد شد،"آشنایی کودکان و نوجوانان با معارف دینی و اسلامی" خواهد بود.
به گفته مریم حقی مدیر کل کانون استان تهران، افتتاح این برنامه‌ها با اجرای ‌تعزیه حضرت علی اکبر(ع) و پرده خوانی دو طفلان مسلم» در دهه اول محرم بوده که این تعزیه و پرده‌خوانی در سه‌شب با اجرای اعضای ارشد کانون انجام شد.

برنامه‌های از «کارون تا فرات»، پویش هفتاد و دو پرچم، هفتاد ودو شهید به اجرا در خواهد آمد که با توزیع پرچم‌ها به 60 مرکز کانون در استان تهران اعضای هر مرکز با توجه به سلیقه و انتخاب خود با انتخاب نقاشی مذهبی، خوشنویسی، گل‌دوزی و ‌یا هنرهای مختلف، پرچم را برای اهدا به یک شهید آماده‌سازی می‌کنند و دوازده پرچم دیگر توسط مربیان هنری تزیین و آماده می‌شود. 
پویش عکاسی محرم و نمایشگاه عکس با عنوان «از کارون تا فرات» ازاعضاء وعلاقه‌مندان عکاس و هنرمند دعوت میکند تا در دهه اول محرم تصاویری از مراسم و ویژه برنامه‌های ایام شهادت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) تهیه کنند و طبق فراخوان به کانون استان تهران ارسال نمایند، تا در نمایشگاه عکس شرکت کنند.
مدیرکل کانون استان تهران با تبیین برنامه‌های فرهنگی وهنری با عنوان موضوعات عاشورا در این ایام تصریح کرد: تولید کتاب گویا (پادکست) ویژه زائرین نوجوان پیاده روی اربعین که از آثار و کتاب های تولیدی کانون است و با صدای اعضا و مربیان کانون انجام خواهد شدو برای استفاده نوجوانان حاضر در این سفر نورانی در سایت استان بارگذاری خواهد شد.
همچنین برنامه «ااز کارون تا فرات» با  برپایی غرفه فرهنگی هنری کودک و نوجوان در"مسیرراهپیمایی جاماندگان حسینی"فعالیت‌های گسترده خواهد داشت، که در روز اربعین و درشهر تهران برپا می شود و آموزش‌هایی از قبیل خوشنویسی و چاپ و پژوهش به کودکان و نوجوانان علاقه مند ارائه می شود. 
برگزاری همایش « درمسیر نور» از جمله برنامه های کانون استان تهران است، این همایش ویژه اعضایی است که کتاب کار اربعین را دریافت کرده‌اند و پس از سفر نورانی پیاده روی اربعین با ثبت و ضبط دست یافته ها و تجربیات خود پس از ارسال کتاب کار برای کانون استان تهران به این همایش دعوت می شوند، که فراخوان آن به زودی در سایت کانون استان منتشر خواهد شد.
انتشار موشن گرافیک راهنمای سفر اربعین با هدف راهنمایی کودکان و نوجوانان حاضر در این مسیر با گویش و زبانی مناسب گروه سنی کودک و نوجوان از دیگر برنامه های کانون استان تهران می باشد.
مریم حقی در پایان گفت: این برنامه نتیجه کار تیمی کانون استان تهران است که در بخش‌های مختلف با کمک همکاران کانونی تهیه و تنظیم شده است و مراسم عزاداری اباعبدالله(ع) در مراکز استان تهران توسط اعضای کانون به صورت خودجوش هر ساله انجام می شده است
امسال هم با برنامه‌ پخت نذری، انجام نذر فرهنگی توسط والدین و کارگاه های کتابخوانی و معرفی شخصیت برقرار خواهد شد.

این ویژه برنامه ها از اول محرم تا اربعین یک هزارو چهارصد و دو در کانون استان تهران تولید و اجرا می شود.
یادآوری می‌شود 60 مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری ویژه‌ برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری، ادبی و مذهبی ویژه کودکان و نوجوانان از ابتدای محرم تا اربعین حسینی برگزار خواهند کرد.

کودکان و نوجوانان می‌توانند  با مراجعه به  در https://tehran.kpf.ir/ از برنامه‌های کانون استان تهران مطلع شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =