یاد و نام شعرا و مداحان نامی اردبیل گرامی داشته شد

به مناسبت هفته‌ی ملی اردبیل و روز شیخ صفی‌الدین اردبیلی، فعالیت‌های مختلف فرهنگی در گرامیداشت این مناسبت در مرکز فرهنگی و هنری کانون شهرستان انگوت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان اردبیل، در این برنامه که روز یکشنبه 8 مردادماه سال 1402 اجرا شد، مربی مسوول مرکز در خصوص علت نام‌گذاری ۴ مردادماه به نام روز شیخ صفی‌الدین اردبیلی و آغاز هفته ملی اردبیل، مطالبی بیان کرده و با پرداختن به چگونگی رسمیت یافتن مذهب تشیع توسط صفویان و پیامدهای آن، جایگاه و خدمات سلسله صفویه در تاریخ ایران را تشریح کرد.

همچنین با انجام فعالیتی با عنوان «اردبیل،نگین گردشگری ایران»، به معرفی مکان‌های تاریخی و گردشگری این استان از جمله بقعه‌ی شیخ صفی الدین اردبیلی ودیگر محل‌های مذهبی و سیاحتی با پخش کلیپ و نمایش تصاویری از این اماکن پرداخته شد.

معرفی ژئوپارک دومولا از روستاهای بکر و جاذبه‌های گردشگری شهرستان انگوت، معرفی شخصیت شیخ صفی‌الدین اردبیلی به عنوان شیخ زاهد و عالم دینی بزرگ با خوانش بخش‌هایی از زندگینامه ایشان توسط یکی از اعضا نونگاه و معرفی آیین‌ها و مراسم مذهبی در استان اردبیل از بخش‌های دیگر این برنامه بود.

شایان ذکر است، در پایان به دلیل مصادف شدن هفته‌ی اردبیل با ماه محرم، یاد و نام شعرا و مداحان برجسته‌ی استان از جمله مرحوم رحیم منزوی، مرحوم عباسقلی یحیوی و مرحوم سلیم موذن‌زاده و صدیف اردبیلی با قرائت آثار و پخش صدای آن‌ها گرامی داشته شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =