مسابقه قصه‌گویی «شهدای همدان» فرصتی برای معرفی آنها به نسل امروز است

مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان گفت: مسابقه قصه‌گویی در کنگره فرصتی برای کودکان و نوجوانان ایجاد می‌کند که به زندگی شهدای استان بپردازند و با زبان قصه آن‌ها را به گروه‌های همسالان خود و دیگر افراد جامعه با زبانی شیرین‌تر و گویاتر معرفی کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، معصومه ابراهیمی‌هژیر در خصوص برگزاری مسابقه قصه‌گویی با موضوع شهدای استان همدان در کنگره  8 هزار شهید استان اظهار کرد: تیرماه امسال قصه گویی ایرانی در کانون پرورش فکری بعد از 25  سال فعالیت به ثبت ملی رسید. هنر قصه‌گویی از فعالیت‌های اصلی کانون پرورش فکری است و این مبنایی شد که با برپایی مسابقه قصه گویی، شهدای استان را به صورت ویژه و هنرمندانه به جامعه هدف خود معرفی کنیم.

وی ادامه داد: قصه گویی یک هنر و یک بیان هنرمندانه است و بیان هنرمندانه باعث می شود صحنه‌های قصه گویی در فکر مخاطب شکل بگیرد.

مدیر کانون پرروش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با بیان اینکه در قصه، شخصیت‌ها و حوادث وجود دارند، ادامه داد: در قصه اتفاق‌ها پشت سر هم می‌افتند و در پایان به یک سرانجام می‌رسند.

وی گفت: قصه، هم قابل گفتن است هم قابل شنیدن و این بهترین موقعیت برای درک کودک و نوجوان از حوادثی هست که خودش در آن وجود نداشته مثل جنگ، جهاد، شهادت، ایثار و از خودگذشتگی.

ابراهیمی‌هژیر افزود:‌ این موارد به نقش کودکان و نوجوانان رنگ می‌دهند و باعث می‌شود مخاطب به دنبال کشف آن برود و این عامل، سبب ماندگاری تصویرهای قصه در ذهن شنونده می شود.

وی در پاسخ به این سوال که قصه‌گویی در تبیین شهادت و راه شهدا چقدر موثر است خاطرنشان کرد: ما با هنر قصه‌گویی می‌توانیم در نقش بندی شخصیت شهدا در اذهان کودکان و نوجوانان کمک کنیم و از این هنر بهره ببریم.

مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان تصریح کرد: مسابقه قصه‌گویی در کنگره فرصتی برای کودکان و نوجوانان ایجاد می‌کند که به زندگی شهدای استان بپردازند و با زبان قصه آن‌ها را به گروه‌های همسالان خود و دیگر افراد جامعه با زبانی شیرین‌تر و گویاتر معرفی کنند.

وی بیان کرد: کمیته کودک و نوجوان کنگره ۸ هزار شهید فعالیت خود را از اسفند ماه ۱۴۰۱ شروع و با استفاده از ابزار ادبیات و هنر در همه رشته‌ها به ویژه نقاشی، خوشنویسی، نماهنگ و پادکست به معرفی شهدای استان همدان پرداخته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =