کد خبر: 328553
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹
بازدید 251
برگزاری نشست شورای فرهنگی کانون استان تهران با حضور فرهاد فلاح

نشست شورای فرهنگی کانون استان تهران در روز شنبه 14 مرداد 1402 در سالن کنفرانس کانون پرورش فکری با حضور اعضای شورای فرهنگی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، نشست مشترک شورای فرهنگی کانون استان تهران و معاونت فرهنگی ، روز شنبه 14 مرداد 1402 در سالن کنفرانس مرکز آفرینش های هنری حجاب برگزار شد. 
گفتنی است نشست شورای فرهنگی با حضور جناب آقای فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون پرورش فکری، مریم حقی مدیر کل کانون استان تهران، فروهر معدنی مدیر کل آفرینش‌های فرهنگی و مجتبی حاذق سرپرست آفرینش‌های فرهنگی هنری ، نرگس لواسانی معاون آموزشی کانون و سایر اعضاء برگزار شد.
هدف از برگزاری این نشست، بررسی نحوه اجرای راهکارهای عملی و کارشناسی شده برای تحقق بهتر فعالیت ها و حل مسائل در کانون بود.
در ابتدای این جلسه اعضاء به معرفی خود و تجربیاتشان پرداختند.
سپس فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون پرورش فکری بیان کرد: پیشانی کار ما مربیان مراکز کانون هستند، هم‌افزایی با تمام کارگروه‌های فرهنگی هنری ادبی به هم فکری اعضاء شورای فرهنگی کمک خواهد کرد.

مریم حقی مدیر کل کانون استان تهران در این نشست مطرح کرد: در این جلسه خواستار برنامه‌ریزی و استفاده از ظرفیت‌های موجود مراکز در راستای ماموریت های اساسی کانون، با تکیه بر  فعالیت‌های فرهنگی برای کودکان و نوجوانان هستیم، کانون یک مجموعه فرهنگی است و ماموریت‌های فرهنگی دارد، ما باید در "کار فرهنگی" حوزه کودک و نوجوان  پیشرو و موثر باشیم، مطالباتی نیز در این حوزه داریم که ان شاءالله با طرح و حل آن به لطف الهی ماموریت‌های مان در کانون را به ثمر خواهیم رساند. 

مهرنوش قربانعلی معاون فرهنگی کانون استان تهران گزارشی را در خصوص مشکلات کانون استان مطرح کرد، همچنین از عملکرد وضعیت نیروی انسانی و امکانات موجود در سطح استان تهران اشاره کرد.
نرگس موسوی کارشناس روابط عمومی استان تهران که در این نشست حضور داشت گفت: عدم دسترسی کودکان و نوجوانان به خدمات کانون، یک مسأله مهم است، کمبود کتاب‌های مراکز گروه سنی نوجوان در کتابخانه‌های مراکز موجب می‌شود آنها به سمت کانون ترغیب نشوند.
فرهاد فلاح گفت: ارزیابی ما این هست که در کل میزان استقبال کودکان و نوجوانان در تمام مراکز کانون پرورش فکری کشور افزایش پیدا کرده است، ما به عنوان متولی تامین محتوای تخصصی در تمامی شهرها مشغول فعالیت هستیم.
فرهاد فلاح ادامه داد: در کانون ما باید خودمان را به مخاطب ( کودک و نوجوان) برسانیم نه اینکه منتظر حضور او باشیم و برای توفیق در این زمینه، نقش مربیان و کارشناسان بسیار مهم است، زیرا با افزایش این تکنولوژی‌ها باید فکر کنیم چه کاری انجام بدهیم که باعث ترغیب بیشتر بچه‌ها شود، مخاطب ما باید پیوسته با ما مواجه باشد، ما زمانی موفق می‌شویم که در زمینه‌های گوناگون با تدوین برنامه‌های ویژه، نقش موثری داشته باشیم.
وی افزود: کودکان و نوجوانان سرمایه‌های کانون و سبب رونق مراکز فرهنگی‌هنری ما هستند و جذب این سرمایه‌ها باید در دستور کار جدی ما قرار بگیرد.
استفاده از همه‌ی ظرفیت‌های کانون همراه با همدلی و هم افزایی میتواند موثرترین اثر را داشته باشد، استان تهران باید الگوی استان‌های دیگر باشد و بسیاری از ظرفیت‌ها باید در اینجا شکل بگیرد و نقش جدی در بهره‌مندی و استفاده بچه‌ها از کانون را داشته باشد.
ما همگی انگیزه جدی داریم و امیدواریم اتفاقات خوبی در کانون رقم بخورد، تعصب  افراد در کانون باعث شده است که افراد پای کار، ثابت قدم بمانند و نقش آفرینی کنند.
ما در کانون ضعف جدی در حوزه فناوری داریم، گسترش دایره فعالیت‌ها، همدلی و هم افزایی دیگر سرفصل‌های سخنان فلاح در جمع همکاران بود.
در ادامه این جلسه، اعضای شورای فرهنگی به ارائه‌ی پیشنهادها و نظرات خود در خصوص دستورهای جلسه پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =