نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند صبوری و سازندگی است /حوزه کودک و نوجوان، نقطه‌آغاز فرهنگ‌سازی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان گیلان گفت: برنامه‌ریزی و فعالیت‌های فرآیندمحور در حوزه کودک ونوجوان، لازمه نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت درجامعه است.

به‌گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان؛ سید جلیل میرعظیمی این سخنان را طی نشست با مسئول ستاد کنگره هشت هزار شهید استان گیلان اظهار داشت و با تاکید بر این موضوع که برنامه‌ریزی، صبوری و سازندگی  لازمه نیل به اهداف است، افزود: برای نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت درجامعه، لازم است با تکیه بر فعالیت‌های هدف‌مند و  فرآیندمحور فرهنگی، هنری، ادبی و پژوهشی در حوزه کودک ونوجوان، فعالیت موثری داشته‌باشیم.

سیدجلیل میرعظیمی در همین زمینه به شیوه‌های آموزشی خلاقانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اشاره و اظهارکرد: آشناسازی نسل کودک و نوجوان با شهدای والامقام و نقش‌آفرینی ایرانیان مسلمان در صیانت از اسلام و انقلاب اسلامی، از اهدافی است که ذیل فعالیت‌های کتاب‌محور این مجموعه صورت‌می‌گیرد.

وی برهمین‌اساس نیز از ظرفیت‌های این مجموعه فرهنگی در پیش‌برد برنامه‌های کمیته کودک ونوجوان دومین کنگره سرداران، امیران و هشت هزار شهید استان گیلان خبرداد.

او اضافه‌کرد: تولید محتوای فرهنگی، بهره‌گیری از ظرفیت‌های کارشناسان، مربیان و اعضا برای برگزاری یادواره‌های شهدای کودک و نوجوان، مشارکت در رونمایی از کتاب، انتشار فراخوان‌ها و برگزاری مهرواره‌ها، از برنامه‌هایی است که می‌تواند در قالب این کمیته برنامه‌ریزی و در سایه هم‌گرایی و هم‌افزایی با مجموعه‌های فعال در این عرصه اجرایی‌شود.

میرعظیمی همچنین از بسترسازی برای انتخاب یک مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در رشت به‌عنوان دبیرخانه کمیته کودک و نوجوان دومین کنگره سرداران، امیران و هشت هزار شهید استان گیلان سخن‌گفت و ابراز امیدواری‌کرد که این مهم درسایه رایزنی با مسئولان کشوری کانون و امضای تفاهم‌نامه همکاری با دست‌اندرکاران برگزاری کنگره محقق‌شود.

مسئول ستاد کنگره سرداران، امیران و هشت هزار شهید استان گیلان نیز در این دیدار که روز سه‌شنبه، ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ و به میزبانی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در رشت صورت گرفت، از اهمیت نهادینه‌سازی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت سخن به میان‌آورد و حرکت در این مسیر را رسالت همگانی توصیف‌کرد.

نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند صبوری و سازندگی فکری است /نسل کودک و نوجوان، نقطه‌آغاز فرهنگ‌سازی

غلامرضا ملک‌علیپور هم‌چنین، به تشریح اقدامات صورت‌گرفته درجهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر کنگره سرداران، امیران و هشت هزار شهید استان گیلان در اردیبهشت ۱۴۰۳پرداخت و افزود: برای دست‌یابی به این هدف، علاوه بر توجه ویژه به مسائل سخت‌افزاری و نرم افزاری، بهره‌گیری از ظرفیت‌دستگاه‌های فعال در این حوزه، به ویژه کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در دستورکار قراردارد.

ملک‌علیپور برهمین اساس نیز از واگذاری مسئولیت دبیرخانه کودک و نوجوان این ستاد در استان به کانون پرورش فکری استقبال‌کرد و از پیگیری این موضوع و برنامه‌ریزی برای امضای تفاهم‌نامه خبرداد.

بازدید از مرکز شماره ۲ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رشت جهت اندیشیدن تمهیدات لازم برای معرفی این مرکز به عنوان دبیرخانه کمیته کودک و نوجوان ستاد کنگره سرداران، امیران و هشت هزار شهید استان گیلان، پایان‌بخش برنامه‌های این روز به‌شمارمی‌رفت.

نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند صبوری و سازندگی فکری است /نسل کودک و نوجوان، نقطه‌آغاز فرهنگ‌سازی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =