مدیر کل کانون هرمزگان در نشست تخصصی خیام مرکز فرهنگی هنری گلشهر بندرعباس حضور یافت

مدیر کل کانون پرورش فکری کانون هرمزگان با اعضای نوجوان پسر مرکز فرهنگی هنری گلشهر بندرعباس در نشستی تخصصی دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان، مدیر کل کانون هرمزگان با حضور در نشست گروه فرهنگی هنری خیام اعضای پسر مرکز فرهنگی هنری گلشهر بندرعباس حضور یافت.

در این نشست پروین پشتکوهی مدیر کل کانون هرمزگان ضمن ابراز خرسندی از حضور فعال نوجوانان پسر گفت: خیام حکیم، فیلسوف، ریاضی‌ دان، ستاره‌ شناس و رباعی ‌سرای ایرانی در دوره سلجوقیان که اگرچه پایگاه علمی ایشان برتر از جایگاه ادبی اوست و لقبش «حجّةالحق» بوده ‌است، ولی آوازه وی بیشتر با انگیزه نگارش رباعیاتش است که شهرت جهانی دارد. یکی از برجسته‌ ترین کارهای وی را سروسامان دادن و سرپرستی محاسبات گاه ‌شماری ایران در زمان وزارت خواجه نظام‌ الملک است لذا جای بسی افتخار است که با توجه به سرگرمی های مجازی موجود در جامعه این گروه فرهنگی هنری شکل گرفته است و امیدواریم با حضور فعال شما نوجوانان شاهد پیشرفت های فرهنگی هنری بهتری در بین نوجوانان استان باشیم.

وی افزود: تحقیق و پژوهش و پرداختن به ادبیات کهن و آشنایی با سرگذشت بزرگان علم و ادب ، موجب تقویت هویت ملی شده و مسیر آینده ی شما جوانان را هموار میکند ، و امیدواریم دور همی های ادبی و محفل های بحث و گفتگو در کانون پرورش گسترده تر شود .

در ادامه ی این نشست شهرزاد زارعی مربی فرهنگی در خصوص نشست های خیام خوانی توضیح داد و گفت: کارگاه خیام خوانی به منظور شناخت شخصیت علمی و ادبی خیام از ابتدای تابستان در مرکز گاشهر بندرعباس برگزار شد .

وی افزود : این جلسات هفته ای یک بار با حضور اعضای نوجوان پسر مرکز آغاز شد ، خوانش رباعیات خیام ، بحث و گفتگو درباره شخصیت علمی و ادبی خیام در این نشست ها بود.

مربی فرهنگی کانون گلشهر از آماده شدن طرح نمایشی زندگینامه خیام صحبت کرد و گفت: گام بعدی این کارگاه آماده سازی نمایش اپرا گونه همراه موسیقی سنتی است که با همکاری اعضای فعال مرکز در حال اجرا است و امیدواریم بزودی به اجرای عموم آماده شود. در ادامه ی این نشست اعضای نوجوان ایده های خود را در خصوص نشست های فرهنگی هنری با مدیر کل کانون مطرح کردند و خواهان همراهی مدیر کل در راستای اجرای این طرح شدند.

در ادامه نشست پشتکوهی جهت اجرایی شدن این طرح قول مساعد داد.

گفتنی است کارگاه شناخت شخصیت مهم این فیلسوف و عارف بزرگ هر هفته در مرکز فرهنگی هنری کانون گلشهر برگزار می گردد.

 مدیر کل کانون هرمزگان در نشست تخصصی خیام مرکز فرهنگی هنری گلشهر بندرعباس حضور یافت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =