آئین‌های اربعین حسینی با مشارکت فعال کودکان و نوجوانان

آئین‌های اربعین حسینی با مشارکت فعال کودکان و نوجوانان و اجرای ده‌ها برنامه فرهنگی هنری برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی، علی بینش با اعلام این مطلب تاکید کرد، آشنایی کودکان و نوجوانان با منظومه فکری مکتب عاشورا و مشارکت پذیری آنان در آئین‌های اربعین حسینی از مهمترین اهداف این برنامه‌هاست.
وی کودکان و نوجوانان، اولیای تربیتی، فعالان فرهنگی و خانواده‌ها را مهمترین مخاطبان این برنامه‌ها عنوان کرد و افزود: استقبال کم نظیر کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها از ویژه برنامه "کودکان عاشورایی" که در دهه اول ماه محرم در تبریز برگزار شد  نشان از علاقه‌مندی قلبی خانواده‌ها به آئین‌های سوگواری ماه محرم و اربعین حسینی است.
وی در عین حال تصریح کرد: اجرای فعالیت‌های فرهنگی نظیر قصه‌گویی، دلنوشته، کارگاه‌های شعر و داستان، اجرای پویش #مهمانان_کوچک_امام_حسین با هدف بارگذاری آثار هنری و ادبی کودکان و نوجوانان در فضای مجازی و معرفی شهدای مدافع حرم از جمله برنامه‌های این مناسبت است که اجرای آن در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز شده است.

بینش افزود:  تمامی این برنامه ها با عنوان روایت عاشورایی و با شعار میهمانان کوچک امام حسین(ع) برگزار می‌شود.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی با اشاره به حضور مربیان داوطلب کانون در مسیرهای راهپیمائی اربعین و ارائه خدمات فرهنگی به کودکان و نوجوانان شرکت کننده در این مراسم تصریح کرد: اجرای فعالیت‌های فرهنگی و اهدای بسته‌های فرهنگی از جمله برنامه‌هائی است که در این بخش برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به تشکیل ستاد اربعین در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تاکید کرد: فضاسازی مراکز فرهنگی هنری کانون و دیگر پیش بینی‌های لازم جهت اجرای شایسته آئین‌های اربعین صورت گرفته و برنامه‌های این مناسبت با پوشش مناسب رسانه‌ای برای مخاطبان اطلاع رسانی خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =