برگزاری بیست و یکمین نشست انجمن داستان نوجوان آینه‌های ناگهان مراکز فرهنگی هنری خرمشهر

بیست و یکمین نشست انجمن داستان نوجوان آینه‌های ناگهان مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خرمشهر به میزبانی کانون شماره ۴ خرمشهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، بیست و یکمین نشست حضوری انجمن داستان با موضوع نقد و بررسی آثار نوجوانان و با حضور معصومه راهپیما، نویسنده و منتقد ادبی خرمشهری و اعضای مراکز فرهنگی هنری شهرستان خرمشهر، به میزبانی مرکز شماره ۴ خرمشهر تشکیل شد.

راهپیما در این نشست گفت: در داستان‌نویسی برای جلوگیری از تکرار اسم و کسل‌کننده بودن داستان مخاطب داستان، بهتراست از ضمیر یا کلماتی که شخص را نشان دهد استفاده شود.

او در ادامه تأکید کرد: داستان‌نویسی از تخیل شروع می‌شود و با کلمات ساده‌ای که در ذهن به وجود می‌آید شکل می‌گیرد.

این نویسنده و منتقد ادبی با اشاره به تعریف داستان کوتاه، تشریح کرد: مراحل داستان‌نویسی شامل سه‌گام است، گام اول موضوع، گام دوم تعیین هدف و گام سوم پایان داستان خواهد بود و یکی از مهم‌ترین اصول داستان‌نویسی داشتن زمان (ماضی، حال و...) مشخص درد استان عنوان کرد.

وی همچنین تأکید کرد: نویسنده باید همیشه یک دفترچه یادداشت کوچک همراه داشته باشد و کلمات جدیدی که را که در صحبت‌ها و گفت‌وگوهای روزانه می‌شنود را یادداشت کند زیرا این کار به تقویت دایره واژگان نقش بسزایی دارد.

بر اساس این گزارش، زهرا نصاری و ریحانه نصاری و مریم هاچمی، از جمله اعضای نوجوان کانون خوزستان بودند که به قرائت داستان‌های خود در این نشست پرداختند.

گفتنی است: این رویداد ادبی توسط حمیده عدنانی نماینده‌ی انجمن ادبی آینه‌های ناگهان خرمشهر در ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ برگزار شد و با نقد و بررسی کامل و دقیق آثار اعضا، به کار خود پایان داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =