فعالیت های ستاد اربعین در کانون پرورش فکری چهارمحال و بختیاری

ستاد اربعین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری فعالیت خود را پس از دریافت شیوه نامه‌ی ستاد اربعین کانون کشور آغاز کرد و اعضای این ستاد در جلسه‌ی هماهنگی اجرای برنامه‌های استان بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکی کودکان و نوجوانان چهارمحال وبختیاری، مدیرکل کانون استان چهارمحال وبختیاری با اشاره به اینکه اجرای برنامه‌های مختلف  فرهنگی و آموزشی برای نسل جدید به خصوص کودکان و نوجوانان در حوزه فرهنگ عاشورایی و معرفی اهداف قیام عاشورا و معرفی ائمه اطهار و تهیه محتوا برای این نسل یکی از مهمترین برنامه‌های در دست اقدام در مراکز کانون استان همزمان با سراسر کشور است، گفت: کار برای امام حسین(ع) یک کار همراه با عشق و اخلاص است و به همین منظور کسانی که برای انجام این کار داوطلب می‌شوند، نتیجه‌ی آن را در زندگی خود خواهند دید.

حجت الله آسمند با اشاره به فرمایش امام راحل که "اربعین نه یک واقعه ساده که مدرسه‌ای به وسعت تاریخ است، مدرسه‌ای که قرن‌هاست همه طالبان حقیقت از آن بسیار آموخته و تربیت شدند، افزود: ایام محرم و صفر بهترین فرصت برای شناساندن اندیشه و منظومه فکری امام حسین(ع) است.

وی اظهار داشت: برای آشنا کردن کودکان و نوجوانان با این منظومه فکری باید از محتواهایی غنی، حضور افراد متخصص حوزه کودک و نوجوان و ابزار هنر و ادبیات استفاده کرد  که در این راستا از ظرفیت مربیان، کارشناسان کانون و سایر ظرفیتها برای تبیین این منظومه فکری در  قالب برنامه‌های مختلف استفاده می‌شود .

به گفته وی، در این راستا برنامه‌های مختلف در دستور کار قرار گرفته که در ماه صفر و در آستانه اربعین حسینی از ۵ صفر همزمان با شهادت حضرت رقیه (س)، طرح سراسری "روایتگری عاشورایی" در تمام مراکز کانون استان همزمان باسراسر کشور برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه ویژه برنامه اربعین در محورهای مختلف  و سه بخش کلی از جمله ملی (درون مرزی)، مرزی و برون مرزی برگزار می‌شود، افزود:مراکز فرهنگی، داوطلبین  و سفیران اربعین در بخش درون مرزی، مرزی  و برون مرزی  به ارایه  خدمات فرهنگی در مسیر پیاده روی اربعین خواهند پرداخت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =