طرح مراکز الگوی تربیتی در مرکز مجتمع برگزار شد.

جلسه ششم مراکز الگوی تربیتی با موضوع مهارت فرزند پروری و با محوریت آموزش سبک زندگی ایرانی اسلامی و نقش مادران در تحکیم بنیان خانواده، ارتباط گیری با فرزندان و همسر، نوع پوشش در خانه، آزادی‌بیان و رفتار والدین، خط‌قرمزها و چالش‌ها در مرکز مجتمع برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری، این جلسه که در روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۲/۵/۳۰ با حضور حدود ۵۰ نفر از مادران در مرکز الگوی تربیتی مجتمع به اجرا در آمد؛ خانم عاطفه طاهریان، مشاور ارشد خانواده با بیان تاثیرگذاری روابط والدین  و نوع احترام حاکم بر خانه بر روی فرزندان گفت: اولین راه برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی، داشتن ارتباط عاطفی سالم بین زوجین هست که به طبع فرزندان از آن الگو می‌گیرند و این حس عاطفی موجود در خانواده، چون زنجیری همه‌ی اعضای خانواده را به هم وصل می کند.
 وقتی بچه‌ها به لحاظ عاطفی و شخصیتی درخانواده تامین شوند و رابطه‌ی دوستانه‌ای با والدین خود داشته باشند ضمن اینکه احساس خودباوری برای فرزندان تقویت می‌شود، در صورت بروز مشکل و چالش، به سوی والدین رفته و با مشورت و طرح موضوع با والدین بسیاری از مسائل پیشگیری و اصلاح می‌شود.
سرزنش، سرکوفت‌های سرکوب‌گر، تهدیدها و تنبیه‌ها و محروم کردن‌ها، آسیب‌زا ترین شکل ارتباط است.به همین دلیل والدین باید به جد از آن پرهیز کنند.

خانم طاهریان افزود: درگیر شدن در مشکل، دادن مشاوره در حد گوش دادن و نظر سنجی از خود بچه ها، از راه‌کارهای ارائه شده در پرورش حس خود باوری در بین کودکان و نوجوانان است.
این نشست در راستای طرح مراکز الگوی تربیتی با دعوت از نیروهای جهادی صورت گرفت که بصورت فرآیندی همچنان با موضوع‌های متعدد ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =