نشست هم اندیشی رابطین پژوهشی  مراکز کانون پرورش فکری چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری، در این نشست، مربیان و رابطین پژوهشی کانون استان، با شیوه‌های صحیح انجام کار پژوهشی در مراکز  آشنا شدند.

نشست هم اندیشی رابطین پژوهشی  مراکز کانون پرورش فکری چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

معاون فرهنگی کانون استان گفت: پژوهش و اهمیت دادن به مسئله تحقیق و پژوهش مورد تاکیداست.

زهرا بابادی افزود: پژوهش عامل رشد، توسعه و دانایی در همه‌ی حوزه‌های علمی و اجرایی است.  
به گفته وی، برای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که رسالت مهم و دشوار پرورش فکر این نسل را به عهده دارد، پژوهش اهمیت بیشتری دارد و با توسعه پژوهش در سازمان و مراکز فرهنگی هنری کانون، زمینه تحقق جامعه دانایی‌محور فراهم می‌شود.  

نشست هم اندیشی رابطین پژوهشی  مراکز کانون پرورش فکری چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

وی اظهارداشت: در مراکز کانون استان با همیاری علاقه‌مندان به امر پژوهش و پژوهشگری هم‌زمان با هفته پژوهش در آذر ماه 1402 پانزدهمین ویژه برنامه هفته پژوهش برای اعضا، کارشناسان، مربیان و پژوهشگران آزاد برگزار می‌شود.  
وی افزود: این برنامه با هدف "توسعه و ترویج فرهنگ پژوهش" اجرا می‌شود تا گام‌های  موثری در جهت روزآمدسازی و بهبود کمی و کیفی فعالیت‌های کانون در حوزه‌ی پژوهش با توجه به راهبردهای مدیرعامل و سیاست‌های معاونت فرهنگی برداشته شود.  
بابادی ادامه داد: برگزاری این برنامه‌ها، زمینه‌ی ارتقای فعالیت‌های پژوهشی را در کانون ایجاد و فرصت مناسب را برای اشاعه و کاربست پژوهش‌های بنیادی و به خصوص پژوهش‌های کاربردی فراهم می‌کند.  
به گفته وی، نشست هم اندیشی رابطان پژوهش با هدف  تقویت ساز و کارهای انگیزشی و  نگاه جستجوگری و فعالیت های پژوهش محور در بین کودکان و نوجوانان در کانون  برگزار می‌شود.  
وی در رابطه با ویژه برنامه هفته پژوهش که در کانون استان اجرا می‌شود، گفت: قالب‌های آثار ارسالی به دبیرخانه‌ی ویژه برنامه‌ی هفته پژوهش امسال عبارتند از  اقدام پژوهی، مقاله، رساله و پایان‌نامه، جستارنویسی و پژوهش اعضاء و لازم است مربیان و اعضا  در این خصوص حضور پر رنگ داشته باشند.  

نشست هم اندیشی رابطین پژوهشی  مراکز کانون پرورش فکری چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

نماینده واحد آموزش و پژوهش کانون استان نیز در ادامه این نشست گزارشی از فعالیتهای پژوهشی مراکز در سال گذشته ارائه نمود.  

کیوانی افزود: در این برنامه  شیوه نامه‌ی هفته‌ی پژوهش و بخش‌های مختلف شیوه‌نامه، از جمله  اقدام پژوهی، پژوهش اعضا، مقالات و جستارنویسی به همکاران معرفی و توضیحاتی در مورد چگونگی ارسال آثار به جشنواره هفته پژوهش ارائه شد.

ریحانه کیوانی اضافه کرد: به منظور آشنایی شرکت کنندگان، ضمن معرفی سایت پژوهشی کانون، چند نمونه از آثار ثبت شده در سامانه پژوهش به نمایش گذاشته شد.  
معرفی و ارائه کتاب کار طراحی شده در زمینه  پژوهش اعضا، معرفی نمایندگان کارگروه پژوهشی استان نیز  از دیگر اقدامات انجام شده در این نشست بود .  
در ادامه نماینده واحد آموزش و پژوهش استان ضمن معرفی  نمونه های آثار برتر پژوهشی مراکز استان در زمینه‌ی پژوهش با اعضا  به سیر مناسب پژوهش‌های صورت گرفته در این مراکز اشاره کرد و افزود: پژوهش با اعضا الزام‌های خاصی را دارد که فرهنگ پژوهشی و تکنولوژی مربوطه از جمله مهم ترین آنهاست. وی انتخاب موضوع مناسب، مراحل صحیح پیاده‌سازی کار و نقش مهم مربی را از جمله کلیدی‌ترین نکات در امر پژوهش خواند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =