کد خبر: 329476
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷
بازدید 43
«من زمین را دوست دارم»

مربیان مرکز شماره 27 کانون استان تهران با به کارگیری روش‌های جذاب و خلاق، اعضای مرکز را نسبت به حفظ محیط زیست ترغیب کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان تهران، تمامی اعضای مرکز فرهنگی هنری شماره 27 در طرح من زمین را دوست دارم  شرکت کردند و در یک حرکت مستمر در طول سال تلاش می‌کنند تا به حفظ محیط‌زیست کمک کنند.

مربیان مرکز با هدف حفظ محیط‌زیست و ایجاد رد پای سبز بر روی زمین طرحی  را با چشم اندازی وسیع ، از سال 1393 در مرکز 27 آغاز کردند و با برگزاری کارگاه‌های آموزشی حضوری به همه‌ی مخاطبان تلاش شد تا با روش‌های مختلف حفظ محیط‌زیست مخاطبان را آشنا کنند و در ادامه جایگاه مخصوص تفکیک زباله ( کاغذ و پلاستیک، جایگاهی برای جمع‌آوری در بطری با عنوان گوهرهای پلاستیکی، مکانی برای تهیه خشکاله – میوه خشک دام ، پوست خشک شده میوه‌ها و دور ریز سبزیجات و..، قلک بازیافت باتری  و...)آماده شد و در قسمتی از مرکز قرار گرفت.

«من زمین را دوست دارم»

«من زمین را دوست دارم»

«من زمین را دوست دارم»

«من زمین را دوست دارم»

 در نهایت مواد جمع آوری شده مانند:کاغذ و پلاستیک به غرفه‌های بازیافت، در بطری و باتری‌های استفاده شده به موسسه خیریه نیکان ماموت برای تهیه ویلچر و پروتز برای بیماران خاص نیازمند ، خشکاله برای استفاده دام به دامداران ، لباس‌ها و کتاب‌های اهدایی به نیازمندان اهداء شد.

«من زمین را دوست دارم»

اعضای علاقمندی در این برنامه ها مشارکت دارند مورد تشویق قرار می‌گیرند و تصویر و فیلم برای ایجاد انگیزه و فرهنگ سازی در صفحات مجازی مرکز به اشتراک گذاشته می‌شود. ما مربیان مرکز  اعتقاد داریم فرهنگ‌سازی نیاز به صبر و حوصله و زمان دارد  و اگر در کودکی اتفاق بیفتد  همیشگی می‌گردد و تلاش شد تا آموزش‌های زیست محیطی به صورت روتین در مرکز اتفاق بیافتد تا نهادینه شود.

«من زمین را دوست دارم»

مربی مجری این طرح پائیزه طاهری به عنوان مروج و ایده‌پرداز این فعالیت زیست‌محیطی موثر درتابستان 1402  به مرکزشماره 4 کرج استان البرز دعوت شد و  این فعالیت را در طی یک ویژه برنامه به کودکان و نوجوانان و والدین علاقمند آموزش داد.

«من زمین را دوست دارم»

«من زمین را دوست دارم»

مربیان و اعضا و والدین مرکز فرهنگی هنری شماره 27 کانون استان تهران آرزوی این را دارند که زمین همیشه سبز و آباد باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =