بازدید مدیرکل استان و دبیر ستاد ملی اربعین از موکب حضرت زینب (س) کرمانشاه

در راستای اجرای فعالیت‌های اربعینی، بازدید مدیرکل استان و دبیر ستاد ملی اربعین از موکب حضرت زینب (س) واقع در بیمارستان طالقانی شهر کرمانشاه صورت گرفت .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، در راستای اجرای فعالیت‌های اربعینی، بازدید مدیر کل استان و دبیر ستاد ملی اربعین از موکب حضرت زینب (س) واقع در بیمارستان طالقانی شهر کرمانشاه صورت گرفت .
محمد خیاط زنجانی مدیرکل کانون استان و دبیر ستاد ملی اربعین در بازدید از این موکب گفت : استقرار این موکب در بخش اورژانس بیمارستان طالقانی شهر کرمانشاه و در ایام اربعین حرکت ارزشمندی بود که چند سالی‌است انجام می‌گردد و در دو سال اخیر نیز مجموعه‌ی کانون استان از موکب‌داران اصلی در این بیمارستان می‌باشند که یقینا" اجر معنوی آن در زندگی این عزیزان جاری و ساری خواهد بود .

بازدید مدیرکل استان و دبیر ستاد ملی اربعین از موکب حضرت زینب (س) کرمانشاه
وی با اشاره به نقش خاص و محوری حضرت زینب ( س ) در واقعه‌ی عاشورا افزود : ایشان اسوه‌ی صبر، پایداری، مقاومت، ایستادگی و روشنگری بودند و نیز مداوای جراحت‌های روحی و جسمی کربلاییان را به دوش کشیدند و این از دلایل نامگذاری این موکب به نام نامی این بانوی والای مقام و برگرفتن الگو از ایشان بود .
زنجانی بیان داشت : از دلایل حضور مجموعه‌ی کانون در این موکب علاوه بر اجر معنوی آن، خدمت ‌رسانی به زائران عزیزی‌است که در ایام اربعین در اثر به وجود آمدن سوانحی برای آنها به این بیمارستان آورده می‌شوند و دسترسی به همراه نداشته و در گذراندن امور درمانی دچار سختی می‌گردند و البته کودکان و نوجوانانی که در این سفر، خود یا والدین آنها دچار آسیب‌دیدگی می‌شوند و در آن لحظات نیازمند حامی و همراهی هستند .

بازدید مدیرکل استان و دبیر ستاد ملی اربعین از موکب حضرت زینب (س) کرمانشاه
لازم به ذکر است که در سال‌ گذشته حضور این موکب و همکاران عزیزی که در آن به زائرین خدمت‌رسانی داشتند بسیار مطلوب و اثرگذار ارزیابی شد و حضور مربیان در کنار کودکان و نوجوانان آسیب‌دیده‌ی مسیر اربعین کاهش‌دهنده‌ی ناراحتی‌های قلبی و روحی آنان است که در سال گذشته بیش از ۸۵ نفر تحت پوشش قرار گرفتند .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =