اولین نشست تخصصی دالان با حضور مجید ملامحمدی

واحد آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با مشارکت خانه کتاب و ادبیات ایران اولین نشست تخصصی دالان پیرامون ادبیات کودک و نوجوان و با محوریت آشنایی با داستان کودک با حضور مجید ملامحمدی، شاعر، داستان‌نویس و عضو انجمن قلم ایران برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان زنجان؛ در این برنامه که با مشارکت خانه کتاب و ادبیات ایران، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش­های دفاع مقدس و سازمان بسیج هنرمندان زنجان در مرکز فرهنگی‌هنری مجتمع کانون برگزار شد، جمعی از اعضای نوجوان کارگاه‌های داستان نویسی مراکز شهر زنجان، تعدادی از اعضای ارشد انجمن داستان نویسان نوجوان و همین‌طور مربیان ادبی مراکز یک، سه، مجتمع و علوم و نجوم شرکت داشتند که اعضا ضمن قرائت آثار از صحبت‌های نویسنده مهمان بهره بردند.

مجید ملامحمدی؛ شاعر، داستان نویس و عضو انجمن قلم ایران ضمن اشاره به نقاط قوت و ضعف داستان­های قرائت شده، آثار اعضا را خوب ارزیابی کرد و در ادامه به بررسی مولفه­های داستان نویسی در آثار کودک پرداخت.

فاطمه سلیمانی، کارشناس آفرینش‌های ادبی استان عنوان کرد: این نشست برای نخستین بار، پیرامون داستان کودک و با هدف آشنایی اعضا با شیوه‌های داستان نویسی کودک و نوجوان برنامه‌ریزی و برای اعضا برگزار می‌شود.  

کارشناس ادبی استان با بیان این موضوع به اهمیت آشنایی اعضای به قالب رسیده با شیوه‌های داستان‌نویسی کودک اشاره کرد و گفت: استمرار این نشست برای سال‌های آتی از برنامه‌‎های بلندمدت واحد آفرینش‌های ادبی استان خواهد بود.

لازم به یادآوری است کارگاه های داستان نویسی خلاق از کارگاه‌های فرآیند محور واحد آفرینش‌های ادبی است که طی آن اعضا بعد از گذراندن دوره‌های نوشتن خلاق وارد این کارگاه‌ها می‌شوند و در طول برگزاری این کارگاه‌ها در سه سطح مقدماتی، تکمیلی و پیوسته با عناصر داستان و مباحث نقد آشنا می‌شوند و در نهایت برای فعالیت جدی‌تر در حوزه تولید محتوا و آشنایی با ادبیات نقد مجوز ورود به انجمن داستان نویسان نوجوان را دریافت می کنند.

سلیمانی؛ لزوم آشنایی اعضای به قالب رسیده شعر و داستان را در طول فعالیت حرفه‌ای‌شان با مولفه‌های ادبیات کودک و نوجوان، به منظور پرورش استعدادهای توانمند در این حوزه، از اهداف پیش بینی شده واحد آفرینش‌های ادبی برای سال‌های آتی عنوان کرد. 

اولین نشست تخصصی دالان با حضور مجید ملامحمدی

اولین نشست تخصصی دالان با حضور مجید ملامحمدی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =