کارگاه آموزش «قصه‌گویی» در البرز برگزار شد

اسماعیل کریم نیا، ملقب به «عمو قصه‌گو»، در خصوص فنون و مهارت‌های قصه‌گویی با مربیان کانون  البرز و دیگر مخاطبان علاقه‌مند استان، گفتگو کرد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز کریم نیا که سابقه‌ی طولانی در قصه‌گویی دارد و کارشناس کودک و نوجوان در حوزه‌های فرهنگی است ،  در این نشست آموزشی که صبح روز پنجشنبه ۹ شهریور ۱۴۰۲ به همت واحد آموزش اداره کل کانون البرز و با همکاری ویژه‌ی انجمن قصه‌گویی استان برگزار شده بود، به بیان اهمیت و ضرورت قصه و قصه‌گویی پرداخته و در ادامه در خصوص برخی ویژگی‌های قصه‌گو از جمله داشتن خلاقیت در انتخاب، پرداخت و اجرای قصه،شناخت محیط پیرامون و مخاطبان و توانایی تولید قصه، ویژگی‌های کلامی و حرکتی و ... اشاره کرد.

این متخصص قصه‌گویی در بخش بعدی سخنانش به بیان تکنیک‌هایی پرداخت که قصه‌گو بتواند با کمک آن‌ها از یک قصه گوی معمولی به یک قصه‌گوی خوب تبدیل شود؛ توجه به چهارچوب محکم قصه و استفاده از ویژگی‌های زبانی و آوایی مناسب، میزان مجاز صداسازی در قصه و توجه به تک تک شخصیت‌ها و ادای گفتار و رفتار متناسب هر شخصیت از نکات مهمی بود که این مدرس قصه‌گویی به آن‌ها اشاره کرد.

کارگاه آموزش «قصه‌گویی» در البرز برگزار شد

بخش دیگر این نشست به اجرای کارگاهی قصه‌های حاضران اختصاص داشت و اجرا کنندگان با نقاط قوت و ضعف اجرای خود آشنا شدند.

گفتنی است زینب عاشری، مدیر کل کانون، اعضای دبیرخانه‌ی قصه‌گویی استانی و جمعی از مربیان و والدین علاقه‌مند در این نشست حضور داشتند.

کارگاه آموزش «قصه‌گویی» در البرز برگزار شد

لازم به توضیح است کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز در راستای کیفیت بخشی به قصه های حاضر در مرحله‌ی استانی بیست و پنجمین جشنواره‌ی بین المللی قصه گویی، نشست‌های ویژه‌ای را برای مربیان به ، والدین و  نوجوانان هر کدام به شکل تخصصی و برخی نشست های مشترک را برای تمامی علاقه مندان تداارک دیده است .

علاوه بر این پنجشنبه‌های قصه، هر هفته در مرکز شماره سه کانون کرج، برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان جهت مطالعه‌ی شیوه نامه و  حضور در بیست و پنجمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی به نشانی اینترنتی جشنواره مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =