حضور رییس ستاد ملی اربعین در نقطه‌ی صفر مرز خسروی

در راستای بازدیدهای اربعینی حضور معدنی مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی و رییس ستاد ملی اربعین در بامداد پنج شنبه ۹ شهریور ماه در نقطه‌ی صفر مرز خسروی و دیدار با مجموعه‌ی تماشاخانه‌ی سیار انجام گرفت .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، در راستای بازدیدهای اربعینی حضور فروهر معدنی مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی و رییس ستاد ملی اربعین در بامداد پنج شنبه ۹ شهریور ۱۴۰۲ در نقطه‌ی صفر مرز خسروی و دیدار با مجموعه‌ی تماشاخانه‌ی سیار انجام گرفت .


معدنی مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی و رییس ستاد ملی اربعین صحبت‌های خود را با سلام به اباعبدالله آغاز کرد و گفت : ستاد اربعین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان امسال ۶ تماشاخانه‌ی سیار کانون را در ۶ نقطه‌ی مرزی کشور مستقر نموده است و اکنون ما در کنار یکی از این تماشاخانه‌ها در مرز خسروی می‌باشیم و کودکان و نوجوانانی‌که همراه با خانواده‌ی خود از این مرز تردد می نمایند، فعالیت‌های متنوعی را در کنار این تماشاخانه نظاره‌گر هستند و نوحه‌سرایی، تماشای فیلم و کلیپ، نماهنگ، نقالی، نمایش عروسکی، اهدای کتاب و جایزه، قصه‌گویی و .. از فعالیت‌هایی است که در این تماشاخانه با هدف آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با مفهوم اربعین و این رویداد عظیم اجرا می‌گردد .


وی در ادامه افزود : کانون کرمانشاه برنامه‌های متعددی را در کنار این تماشاخانه و در شهرهای دیگر و در مسیر پیاده‌روی زائرین کربلا برنامه‌ریزی نموده و تدارک دیده و خدا را شاکریم که به همت مدیرکل کانون استان و همکاران گرانقدرشان، محل استقرار زائرین در شهر کرمانشاه راه‌اندازی شده است .
معدنی در خصوص تماشاخانه‌ی سیار عنوان کرد : برنامه‌ی تماشاخانه‌ی سیار امسال ویژگی خاصی را داشته و از گروه‌های نمایشی در استان‌ها بهره گرفته و در همین کرمانشاه گروه نمایشی که در حال اجرا بر سکوی تماشاخانه‌ی سیار است گروه بومی می‌باشد که از اعضای ارشد و مربیان کانون کرمانشاه نمایشی را بر روی صحنه آورده‌اند و این حمایت از گروه‌های نمایشی بومی و محلی از کارهای شاخصی است که امسال تدارک دیده شده است .


رییس ستاد ملی اربعین بیان داشت : بیش از ۲۸ هزار جلد کتاب با عنوان‌های مختلف همچون گام به گام تا اربعین، هنگام باران بود، چهل روز عاشقانه، یک اسب و دو سوار که همگی از انتشارات کانون هستند، در این موکب‌ها و تماشاخانه‌ها برای اهدای به کودکان توزیع گردیده است و نیز ساخت پیکسل، سربند، کلاه و سایه‌بان و برنامه‌ها و هدایایی از این دست توسط مربیان توانمند انجام گرفته که در این موکب‌ها به کودکان و نوجوانان زائر اهدا می‌گردد .
مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی تصریح کرد : یکی از کارهای خیلی خوبی که انجام شد حضور مربیان از سایر استان‌ها برای کمک به استان‌های معین بود و امروز ما حضور مربیان عزیزمان را از استان همدان شاهد بودیم که به همه‌ی دوستان خدا قوت می‌گوییم .


 یگانه عبدالمالکی کارشناس هنرهای نمایشی کانون کرمانشاه که همراهی تماشاخانه‌ی سیار را برعهده دارد گفت : این تماشاخانه به همت مسئولین کانون کشور و مجموعه‌ی کانون استان از ۵ لغایت ۱۵ شهریورماه میزبان زائران کربلا در مرز خسروی خواهد بود . برنامه‌ریزی فعالیت‌های اجرایی تماشاخانه و هماهنگی امور در این مدت انجام شده و علاوه بر برنامه‌هایی همچون تئاتر، نقالی، نوحه‌خوانی، پخش دکلمه و سرودهای مذهبی و ... که در حال اجرا هستند، تئاتر عروسکی ایستاده بر خاک نیز به نویسندگی و کارگردانی آرمین دزفولی‌زاده عضو ارشد کانون استان، از ویژه برنامه‌هایی می‌باشد که در سکوی این تماشاخانه به نمایش درآمده است .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =