طرح‌ کانون‌مدرسه دست‌یابی به اهداف تعلیم و تربیت را تسهیل‌می‌کند

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گیلان گفت: اجرای «طرح‌کانون‌مدرسه» ما را به اهداف نظام تعلیم‌وتربیت و پیروزی در «جنگ عرضه‌ها» نزدیک می‌کند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون استان گیلان، محمد فائزی با بیان این مطلب افزود: افزایش وفاق و هم‌گرایی در سطوح مختلف کانون پرورش فکری و آموزش‌وپرورش و اجرایی‌شدن برنامه‌های مشترک، نقش به سزایی در نیل به اهداف دارد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گیلان در این میان به بازار گسترده عرضه کالاهای فرهنگی به نسل کودک و نوجوان اشاره و با بیان این‌که امکانی برای پیش‌بینی برآیند عرضه‌ها وجود ندارد، تصریح کرد: ضرورت دارد با عرضه‌ی هنرمندانه و ارائه بسته‌های فرهنگی متناسب با ساختارهای وجودی مخاطب، به ضریب پذیرش آموزه‌ها کمک کنیم.

او که در نشست هم‌اندیشی مسئولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آموزش‌وپرورش در رشت سخن می‌گفت، به تلاش‌های مخرب دشمنان برای بسته‌بندی شکیل محتوای فکری فاسد و عرضه به نسل کودک و نوجوان اشاره و با ضروری ارزیابی‌کردن مقابله با این چالش‌ها افزود: هنگامی که سخن به‌جا و درستی داریم، لازم است برای ارائه هنرمندانه آن برنامه‌ریزی ‌داشته ‌باشیم.

وی درعین‌حال، موانع و چالش‌های پیش‌روی فعالان فرهنگی را موردتوجه قرارداد و با خاطرنشان‌کردن برخی مقاومت‌ها در پذیرش حقیقت و آموزه‌های درست گفت: خلاقیت‌ورزی و عرضه مخاطب‌پسند می‌تواند دریچه‌ای  رو به قلب و اندیشه مخاطبان باز کند.

محمد فائزی، دلبستگی فعالان عرصه فرهنگ به کارکردهای مؤثر کانون پرورش فکری را نیز یادآور شد و  با توانمند و مجرب توصیف‌کردن مربیان این نهاد فرهنگی اظهار داشت: جلب نظر و همراه‌سازی کودکان و نوجوانان در خارج از وقت‌های موظفی، گویای موفقیت کانون محسوب می‌شود.

این مدیر فرهنگی در همین حال، اشاره‌ای به اثربخشی طرح کانون مدرسه با مشارکت کانون و پرورش فکری و آموزش‌وپرورش داشت و با تأکید بر این موضوع که اجرای این طرح ما را به اهداف نظام تعلیم‌وتربیت نزدیک می‌کند، افزود: نیازمند افزایش تعامل و هم‌گرایی‌ها هستم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش گیلان در پایان با قدردانی از برنامه‌ریزان این نشست و ارزشمند ارزیابی‌کردن سفر فرهاد فلاح، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به استان ابزار امیدواری کرد تا در سایه تعاملات گسترده مسئولان دو مجموعه در سطح کشور و استان، پیروزی هرچه بیش‌تر در «جنگ عرضه‌ها» را شاهد باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =