نشست انجمن شاعران نوجوان کانون سیستان و بلوچستان برگزار شد

شاعران نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان نشست انجمن خود را در مرکز فرهنگی‌هنری نیمروز برگزار کردند

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، جلسه انجمن شاعران نوجوان کانون استان تشکیل شد.

آغاز این جلسه، که در مرکز فرهنگی‌هنری نیمروز برگزار شد، به اثرخوانی شاعران اختصاص داشت و اعضا با ارایه‌ی آثار، شعر خود را در معرض نقد دوستان قرار دادند.

در گام دوم این نشست، شعرها نقد شد و اعضای انجمن شاعران نوجوان، در مورد آثار تبادل نظر کردند و در ادامه، کارشناس انجمن نکاتی را به حاضران یادآور شد.

فهیمه مقربی ابتدا در خصوص ترکیب سازی و تصویرسازی در شعر سخن گفت و در ادامه به اهمیت انتخاب موضوع و واژگان و شناخت عناصر شعر اشاره کرد و گفت: «خلاقیت» در به کارگیری این ظرفیت‌ها در شعر، در میزان جذب مخاطب و ارتباط او با اثر تاثیر بسیاری دارد.

شاعر «هامون و توتن»، هم‌چنین، در مورد شعر نو و بایدها و نبایدهای آن برای اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، توضیحاتی ارایه کرد و اهمیت شناخت وزن و قافیه و کاربرد آن در این سبک شعری برشمرد.

این مربی کانون، در مورد تمایز زبان معیار و زبان شعر هم در جمع اعضای انجمن گفت: زمانی می‌توان به یک متن، شعر گفت که با زبان معیار تفاوت داشته باشد و تشخیص آن به این صورت است که اگر در یک جمله تصویر و تخیل وجود داشت ما با یک شعر روبه‌رو هستیم به عنوان مثال: پدرم صبح با کلی روزنامه آمد(متن)؛ پدرم با کوله باری از خبر با کفش‌های روز آمد(شعر).

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =