جلسه برنامه ریزی و هماهنگی روزجهانی و هفته ملی کودک در کانون گلستان برگزار شد

جلسه برنامه ریزی و هماهنگی هفته ملی و روزجهانی کودک با حضور سرپرست کانون گلستان، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، نمایندگان ادارات و سازمان های عضو کارگروه هفته ملی کودک در سالن جلسات مجتمع فرهنگی هنری گرگان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان، در این جلسه الهه غیناقی، رئیس ستاد برگزاری هفته ملی کودک در گلستان اظهار داشت: هفته ملی کودک امسال از تاریخ ۱۵ الی ۲۱ مهرماه ۱۴۰۲ در استان و سراسر کشور برگزار خواهد شد.

جلسه برنامه ریزی و هماهنگی روزجهانی و هفته ملی کودک در کانون گلستان برگزار شد

سرپرست کانون گلستان از توجه جدی به کودکان و حوزه کودکی به منزله بنیادی‌ترین بخش زندگی، جلب توجه افکار عمومی و آشناسازی خانواده‌ها و مسئولان با نیازهای کودکان و چگونگی مواجهه با آن، هم‌گرایی و هم‌افزایی میان دستگاه‌های حوزه کودک و ایجاد خاطراتی لذت‌بخش برای همه کودکان به عنوان مهم‌ترین اهداف هفته ملی کودک نام برد.

این مقام مسئول افزود: هفته ملی کودک تنها یک بهانه است که با پیش‌بینی برنامه‌های مشارکتی و با بهره‎گیری از ظرفیت‌ها و امکانات دستگاه‌ها بتوانیم در جهت اجرای فعالیت‌های کیفی و اثربخش برای این قشر آینده‌ساز برنامه‌ریزی کرده و حساسیت لازم را نسبت به کودک و نیازهای اساسی و حقوقی آن در جامعه ایجاد کنیم.

غیناقی با اشاره به این مطلب که کودکان ما آموزش‌پذیر هستند و بایستی به نیازهای آنان توجه شود، بیان کرد: نباید تنها با زبان و در قالب یک هفته به کودکان توجه شود، بلکه بایستی با هم‌دلی و هم‌افزایی دستگاه‌ها و سمن‌هایی که به نوعی مستقیم و یا غیر مستقیم با کودکان ارتباط دارند، در تمامی ایام سال به نیازهای فرهنگی، مادی و اجتماعی کودکان توجه شود.

جلسه برنامه ریزی و هماهنگی روزجهانی و هفته ملی کودک در کانون گلستان برگزار شد

در بخش دیگر از این نشست، محمدحسین منتظری، کارشناس مسوول آفرینش‌های فرهنگی، هنری و ادبی با اشاره به اجرای برنامه‌های هفته ملی کودک بیان داشت: تلاش ما بر این است که برای این هفته برای کودکان و نوجوانان برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشیم و نتایج آن را به نمایش عموم بگذاریم.

وی همچنین به تشریح شیوه‌نامه و انتظارات از دستگاههای اجرایی پرداخت.

همچنین مریم آریافر، رابط جشنواره قصه گویی نیز به تشریح شیوه نامه این جشنواره و چگونگی ثبت‌نام و حضور در آن پرداخت.

در این جلسه نمایندگان دستگاه‌ها نیز دیدگاه‌های خود را بیان کردند که بیشتر مباحث به موضوع‌هایی مانند پرداختن به حقوق کودک، مسأله فرهنگ‌سازی، پرهیز از اجرای موازی برنامه‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت و منابع دستگاه‌ها اختصاص داشت.

در پایان مقرر شد که اعضای کارگروه ضمن اعلام آمادگی برای حضور در نمایشگاه هفته ملی کودک، برنامه‌های شاخص و ظرفیت‌های تبلیغاتی دستگاه خود را در اختیار دبیرخانه هفته ملی کودک در کانون قرار دهند.

جلسه برنامه ریزی و هماهنگی روزجهانی و هفته ملی کودک در کانون گلستان برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =