معرفی عملیات کمان 99 به کودکان و نوجوانان در قالب اینفوگرافی

مرکز فرهنگی- هنری ازندریان، اولین مرکز تخصصی تولید محتوا در قالب اینفوگرافی است که به مناسبت هفته دفاع مقدس به معرفی عملیات کمان 99 و شهید هسته ای مصطفی احمدی روشن در طرح هایی زیبا برای کودکان نوجوانان پرداخته است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس و گرامیداشت این هفته مرکز فرهنگی- هنری ازندریان در جهت معرفی و آگاه سازی کودکان و نوجوانان با عملیات کمان 99 که جزء اولین عملیات بین جنگ ایران و عراق بوده در قالب اینفوگرافیک این عملیات را کامل توضیح داده است.

لیلا عباسی مربی مسوول مرکز فرهنگی- هنری ازندریان در خصوص تولید اینفوگرافی گفت: این مرکز اولین مرکز تخصصی تولید محتوا در قالب  اینفوگرافی است.

وی افزود: تولید اینفوگرافی از سال 99 آغاز شده و تاکنون برای موضوع های متنوع فرهنگی از جمله معرفی شخصیت، معرفی سرزمین، معرفی وقایع و ایام 100 طرح  قالب اینفوگرافیک تهیه شده است.

عباسی تصریح کرد: در مورد عملیات کمان 99 به طور شفاف تمامی اطلاعات مهم به نمایش گذاشته شده است.

عملیات کمان 99:

گفتنی است که عملیات کمان 99 یا عملیات البرز یک عملیات هوایی گسترده نیروهای مسلح ایران، در اولین روز جنگ ایران و عراق بوده است که بزرگترین عملیات نظامی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود.

 این عملیات در تاریخ  1 مهر ۱۳۵۹ با فرماندهی سرتیپ شهید "جواد فکوری" صورت گرفت.

تعداد جنگنده های شرکت کننده در عملیات 200 فروند، تعداد جنگنده های حمله کننده به عراق تعداد 140 فروند، جنگنده های منهدم شده 11 جنگنده و پایگاه های هوایی: تهران، همدان ،بوشهر، تبریز، دزفول،شیراز و اصفهان در این عملیات دخالت داشتند.

دستاوردهای این عملیات انهدام و وارد آوردن خسارت به پایگاههای هوایی، الرشید،کوت ، موصل، ناصریه، شعیبیه، کرکوک، حبانیه و ام القصر و نیز فرودگاه های بین المللی بغداد، المثنی، حبانیه شمالی بوده است.

همچنین در این عملیات پالایشگاه های نفت کرکوک و بصره، چاه های نفت باباگرگر، مخازن نفت موصول و تاسیسات گازی کرکوت و پل های ارتباطی تنومه و بصره تخریب شدند.

در این عملیات 8 نفر از بهترین فرزندان این سرزمین به شهادت رسیدند.

معرفی عملیات کمان 99 به کودکان و نوجوانان در قالب اینفوگرافی

همچنین مربی مسوول مرکز فرهنگی- هنری  ازندریان در قالب اینفوگرافیک به معرفی شهید دانشمند هسته ای  مصطفی احمدی روشن که متولد همدان است،  پرداخته است.

در این اینفوگرافیک اطلاعات زیر درج شده است:

شهید هسته ای مصطفی احمدی روشن در تاریخ 17 شهریور 1358 در همدان به دنیا  آمد.

وی در رشته دانشگاهی مهندسی شیمی دکترای رشته نانو بیوتکنولوژی تحصیل کرد.

مصطفی احمدی روشن فردی با پشتکار بالا، پرتوان، پر انرژی و توانمند در عرصه اجرایی و علمی بود.

وی در انجام کارهای خود بسیار منظم بوده و دقت بالایی در انجام امور داشت؛ مهم ترین ویژگی او ولایتمداریش بوده است.

وی در تاریخ  21 دی 1390   توسط مزدوران و عوامل رژیم صهیونیستی  با چسباندن یک بمپ مغناطیسی به خودروی وی به شهادت رسید و مرقد این شهید در گلزار شهدای امامزاده علی اکبر(ع) چیذر است.

فعالیتها و مجاهدتهای شهید مصطفی احمدی روشن:

 مسئولیت اجرایی ستاد تدابیر ویژه سازمان انرژی اتمی، پایه گذار و معاون بازرگانی سایت هسته ای نطنز، عضو هیئت مدیره یکی از شرکتهای تأمین کالای نیروگاه هسته ای نطنز اصفهان، پژوهش در پروژه ساخت غشاهای پلیمری، تحقیق  و برنامه ریزی در خصوص موشک های دست ساز برای انتقال تکنولوژی آسان به مبارزان فلسطینی، مدیریت و راهبری پروژه کشف، خنثی سازی و دفع ویروس آستاکس نت، کمک به دستیابی جمهوری اسلامی ایران به غنثی سازی اورانیوم 3/5 درصد و 20 درصد طی سالهای 83 تا 88

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =