آغاز دور جدید خدمت‌ رسانی به کودکان و نوجوانان مناطق کم برخوردار استان البرز همزمان با شروع سال تحصیلی

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و نهادهای خدمت رسان دولتی و تشکل‌های مردمی  فعالیت‌های خود برای خدمت رسانی به مناطق کم برخوردار را معرفی و اجرا می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون البرز ، دومین نشست فعالان حوزه‌ی خدمت رسانی به مناطق کم برخوردار با هدف شناخت توانمندی‌ها و اشتراک ظرفیت‌ها برگزار و اعضای این جلسه به معرفی خدمات خود برای مناطق کم برخوردار پرداختند.

زینب عاشری، مدیر کل کانون البرز و رییس جلسه در ابتدای این نشست به خدمات کتابخانه‌ی سیار ویژه‌ی کودکان و نوجوانان مناطق کم برخوردار اشاره کرده و افزود علی رغم این که این کتابخانه سیار روستایی است اما کانون سعی کرده تا در همکاری ویژه  در قالب طرح ۲۰۲۰( تحول و توانمندسازی مناطق کم برخوردار کشور) و شناسایی ۶۴ منطقه در استان البرز همکاری ویژه‌ای با این قرارگاه با هدف خدمت به مناطق کم برخوردار داشته باشد.

این مقام مسؤول ابراز امیدواری کرد که فعالیت‌های جهادی دیگر نهادها و گروه‌های استان  برای خانواده ها به ویژه برای مادران بتواند در کنار فعالیت‌های تخصصی کانون در حوزه‌ی کودک، روح تازه‌ای از امید و نشاط  را به این مناطق تزریق کند .

در ادامه‌ی این نشست که با حضور نمایندگان علوم پزشکی، سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری، گروه ‌های جهادی سفیران خانواده و مجری طرح «شایسته شو»، اندیشکده‌ی اصطناعت و نماینده تشکل مواسات مادرانه تشکیل شده بود، هر کدام از این اعضا در مورد گروه‌های سنی مرتبط با فعالیت جهادی خود و شیوه‌ی اجرا مطالبی را ارایه کردند.

در پایان مقرر شد آغاز این فعالیت های گروهی در آستانه‌ی ولادت پیامبر مهر و رحمت حضرت محمد(ص)  باشد و به شکل مستمر بر اساس جدول زمانبندی که بخش سیار کانون ارایه خواهد کرد،  ادامه پیدا کند .

 گفتنی است این فعالیت ها به نحوی برنامه‌ریزی خواهند شد که در مارکت با مدارس، دانش آموزان دبستانی، دبیرستانی و مادران در مناطق کم برخوردار از خدمات حوزه‌های فرهنگی، هنری، ادبی، مهارت های زندگی  و سلامت جسمی و روحی برخوردار شوند. 

لازم به توضیح است این نشست ظهر روز دوشنبه ۳ مهر ۱۴۰۲ در اتاق جلسات کانون البرز برگزار شد و پیش از این نیز  اولین جلسه روز شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ با حضور اعضا برگزار شده بود .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =