کد خبر: 330593
تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۴
بازدید 704
دفاع مقدس برای کودک و نوجوان تببین شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان گفت: در شرایط فعلی جامعه که کودک و نوجوان ما در حال هویت‌سازی برای خود است، تبیین مسائل دوران دفاع مقدس برای آنها لازم و ضروری است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، امروز مدیرکل کانون پرورش فکری در نشست تخصصی نقش زنان در دفاع مقدس در اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان همدان به عنوان بانوی فعال در حوزه دفاع مقدس و حوزه فرهنگی-اجتماعی در جمع کارمندان این اداره به مناسبت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: در جنگ تحمیلی ما 213 هزار و 355 نفر شهید در هشت سال دفاع مقدس تقدیم انقلاب و ایران کرده‌ایم.

معصومه ابراهیمی‌هژیر با بیان اینکه با یک حساب سرانگشتی می‌توان محاسبه کرد که برای هر وجب از خاک این کشور 144 قطره خون شهید ریخته شده است، افزود: این آمار و ارقام نشان می‌دهد که امنیت اتفاقی نیست.

وی با اشاره به موصوع تبیین مسائل جنگ و دفاع مقدس برای کودکان و نوجوانان گفت: در شرایط فعلی جامعه که کودک و نوجوان ما در حال هویت‌سازی برای خود است تبیین مسائل دوران دفاع مقدس برای آنها لازم و ضروری است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به فعالیت‌های کانون پرورش فکری در این راستا عنوان کرد: تک‌تک ما برای بحث هویت کودکان و نوجوانان باید کار انجام بدهیم و معرفی خوب و دقیقی از تاریخ کشور برای آنها داشته باشیم، از این رو در کانون تمامی این موارد برای بچه‌ها بازگو می‌شود.

وی گریزی به کتاب دختر شینا زد و گفت: دختر شینا کتابی است که در مورد سرگذشت زندگی مادرم و زندگی او با پدرم نوشته شده است و در سراسر این کتاب عشق مادر به پدرم وجود دارد؛ سختی‌هایی که مادرم در این کتاب گفته در مقابل سختی‌های بعد از شهادت پدرم چیزی نیست زیرا مادرم می‌داند که پدرم زنده است و او را خواهد دید.

ابراهیمی‌هژیر ادامه داد: سختی زندگی مادرم و ما فرزندان بعد از شهادت پدرم بود و سرگذشت زندگی مادر من سرگذشت تمام زنان شهید است؛ زنانی که صبورانه، تنها و راست قامت با تحمل مشکلات فراوان فرزندان خود را بزرگ کردند.

دفاع مقدس برای کودک و نوجوان تببین شود

وی ادامه داد: در دیداری که با مقام معظم رهبری داشتم بارها بر موضوع تکریم خانواده شهدا و همسران شهدا تأکید کردند.

مدیرکل کانون پرورش فکری بیان کرد: 68 درصد شهدای ما زیر 30 سال سن داشتند و اکثرا هم متأهل بودند؛ آن شهدا به خاطر وجود همسران خود می‌توانستند راحت در جبهه جنگ کنند چون خیالشان از خانه و فرزندان راحت بوده است.

وی با بیان اینکه امروز باید نقش زنان در دوران دفاع مقدس به خوبی بازگو شود، خاطرنشان کرد: همه ما مسوولیم که برای نسل امروز این خودگذشتگی‌ها را بیان کنیم و به آنها بگویم چرا اسم این جنگ شد دفاع مقدس؟ چه کسی و چرا جنگ را شروع کرد؟ و هزاران سوال دیگر را به درستی پاسخ بدهیم.

ابراهیمی‌هژیر اظهار کرد: جنگ ما به خاطر وجود مادرانی که فرزندان خود را راهی جبهه کردند، به خاطر زنانی که همسران خود را راهی جبهه کردند و نیز در پشت جبهه کارهای تدارکات را انجام می‌دادند، به خاطر اینکه این مردان از یک نوجوان گرفته تا یک پیرمرد خط مقدم جنگ را کردند محراب عبادت و به علتهای بسیار دیگر شد دفاع مقدس که باید یاد این دوران را گرامی بداریم.

وی با بیان خاطراتی از دوران کودکی خود و حضورش در جبهه ادامه داد: من در هنگام شهادت پدرم هفت سال داشتم و خاطرات زیادی یادم نیست اما خاطرم هست که در سن 5 سالگی به همراه پدر و مادر و خواهران و برادرم به جبهه رفتیم آن هم در خط مقدم.

دفاع مقدس برای کودک و نوجوان تببین شود

مدیرکل کانون گفت: آن زمان به خاطر شرایط جنگ فرماندهان اجازه آمدن به خانه را نداشتند پس پدرم ما را به پادگان ابوذر در سر پل ذهاب بردآن هم در خط مقدم و ما ماه‌ها آنجا بودیم در اتاقی که حتی پنجره آن را با پتو پوشانده بودند که شناسایی نشویم.

وی افزود: تنها تفریح ما در آن مدت چند ماه حضور در جبهه این بود که پدر ما را یک روز سوار ماشین کرد و کف ماشین خواباند و رویمان پتو کشید و ما را سنگر به سنگر برد و ما تا شب آن منطقه جنگی را گشتیم.

ابراهیمی‌هژیر خاطرنشان کرد: این خاطرات در دختر شینا آوده شده و نجابت مادرم و صبوری او باعث شد که کتاب دیده شود و مورد تقریظ مقام اول کشور قرار بگیرد.

دفاع مقدس برای کودک و نوجوان تببین شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =