بسترهای فرهنگی و اجتماعی بوشهر غنی از قصه هاست

رئیس بیست‌ و پنجمین جشنواره قصه‌گویی در استان بوشهر استفاده از ظرفیت نامداران استان در این جشنواره را ظرفیت خوب برای حضور پررنگ استان در جشنواره بین المللی قصه گویی امسال عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌ کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر ؛ به گفته ی سمیه رسولی؛ رئیس بیست‌ و پنجمین جشنواره قصه‌گویی در استان بوشهر زمان برگزاری این جشواره در استان ۲۰ تا ۲۲ آبان ماه خواهد بود.

وی قصه و قصه‌گویی را بخش مهمی از فرهنگ عامه دانست و بستر فرهنگی و اجتماعی استان بوشهر را غنی از قصه های مختلف عنوان کرد و گفت در جشنواره امسال بخش ویژه ای به نام نامداران وجود دارد که استان بوشهر با توجه به بزرگمردان و شیرزنانی که داشته و دارد میتواند حضور فعال و پررنگی در این بخش داشته باشد.

رسولی، ضمن اشاره به تاریخ پر هویت استان در حوزه مقاومت عنوان کرد : رئیسعلی دلواری،  زائر خضر خان اهرمی ، خالو حسین دشتی ، نادر مهدوی و... هر کدام رشادت ها و شهامت ها و جوانمردی هایی داشته اند که خود قصه بلندی دارد و قصه گویی و روایت انها به سبک قصه میتواند در ماندگاری آنها اثر گذار باشد.

در پی اجرای مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی به دنبال مردمی شدن و حضور اقشار مختلف جامعه در این جشنواره هستیم و بی شک حضور  خانواده ها در این جشنواره در استان‌ها به قوی تر شدن این فرهنگ کمک خواهد کرد و گسترش خواهد داد.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان بوشهر با تاکید بر هم افزایی ادارات و نهادهای فرهنگی در استان برای برگزاری هرچه قوی تر و با کیفیت تر جشنواره قصه‌گویی گفت تعاملات بسیار خوبی بین کانون پرورش فکری و صداوسیمای استان وجود دارد که ضمن قدردانی از این تعاملات باید اعلام کنم قصد داریم از این ظرفیت به نفع قصه گفتن ها و قصه شنیدن های بچه های استان استفاده کنیم و از دریچه دوربین صدا و سیما قصه های کهن را به گوش آنها برسانیم.

لازم به توضیح است بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در مرحله استانی در آبان ماه  و در مرحله کشوری در دی ۱۴۰۲ با شعار «با قصه لبخند بسازیم» برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =