برگزاری پاتوق گفتگوی فعالان تربیتی بازی محور در آستانه هفته ملی کودک

فعالان تربیتی بازی محور در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی گردهم آمدند و گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی، پاتوق گفتگوی فعالان تربیتی بازی محور با حضور ابراهیم زره‌ساز مدیر کل کانون استان، حسن سلطانی مدیر موسسه بابازی، حامد معلمی مدیر مجموعه فرهنگی انار، مجید کریمی مدیر موسسه اسلیماگیمز، اصغری نکاح استاد دانشگاه و متخصص مداخلات بازی‌درمانی، علی نوفرستی طراح بازی و دکاری مدیریت آموزشی، صادق کمیلی‌نژاد مدیر مجموعه بیس تویز برگزار شد.

برگزاری پاتوق گفتگوی فعالان تربیتی بازی محور در آستانه هفته ملی کودک

ابراهیم زره‌ساز مدیر کل کانون استان با تبریک ولادت حضرت پیامبر (ص) و امام جعفر صادق (ع) و ابراز خرسندی از حضور فعالان حوزه بازی و سرگرمی در کانون گفت: آنچه در کانون بسیار اهمیت دارد فرآیندی بودن فعالیت‌ها و برنامه‌ها با محوریت کتاب است و حدود ۵۰ فعالیت با محور کتاب در مراکز کانون اجرا می‌شود. وی در ادامه افزود: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص سینما اقتباس و با توجه به اهمیت کتاب در مراکز کانون، کتاب به عنوان یکی از ابزارهای مهم اقتباس در نظر گرفته می‌شود و افزودن پیوست کتاب به بازی‌ها و سرگرمی‌های تولید شده پیشنهاد می‌شود تا بتوانیم قصه‌ها را پدید آوریم. چیزی که قصه داشته باشد ماندگار خواهد شد.

مدیر کل کانون استان با اشاره به انیمیشن سینمایی بچه زرنگ گفت: چالش مهمی در این انیمیشن مطرح و در پی آن راهکار درستی به مخاطب ارائه می‌شود که این انیمیشن را متفاوت و خاص می‌کند و آنچه مهم است پیوست بازی و نوشت‌افزار به این انیمیشن است. زره‌ساز در خاتمه با اشاره به نقش بازی در کودکی گفت: یکی از مهمترین فعالیت‌ها در کانون خراسان رضوی اجرای بازی‌های خانواده محور است که در مراکز استان اجرا می‌شود و موجب اسقبال خانواده‌ها قرار گرفته است.

برگزاری پاتوق گفتگوی فعالان تربیتی بازی محور در آستانه هفته ملی کودک

محبوبه بزم‌آرا معاون فرهنگی کانون با توجه به اهمیت و ضرورت بازی و سرگرمی گفت: استقرار شورای نظارت بر اسباب‌بازی در کانون نشان از حساسیت و اهمیت آن مانند ابزارهایی چون کتاب برای مخاطب است. کانون با تاکید بر فرآیندی بودن فعالیت‌ها سعی در ایجاد اثربخشی بیشتر و ماندگارتر  فعالیت‌ها در کودکان و نوجوانان دارد و یکی از مهم‌ترین فعالیت‌ها قصه‌گویی است که منشا بسیاری از برنامه‌های کانون است و در واقع پشت هر برنامه‌ یک قصه نهفته است و این قصه راز ماندگاری فرآیند انتقال مفاهیم به مخاطب است.

در ادامه برنامه، فعالان حوزه بازی و سرگرمی به طرح بحث در خصوص پرداختند و پاسخگوی پرسش‌های طرح شده از سوی مخاطبین حضوری و مجازی در برنامه بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =