مشارکت گسترده نهادها و ادارات کل آذربایجان شرقی در بزرگداشت هفته ملی کودک

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی آذربایجان شرقی در جلسه‌ نهایی هماهنگی‌های بزرگداشت هفته ملی کودک از مشارکت گسترده نهادها و ادارات کل استان به همین مناسبت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی، در این جلسه که به میزبانی استانداری و به ریاست دکتر اسدالهی مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی برگزار شد، نمایندگان سازمان‌ها و ادارات کل استان به تشریح برنامه‌های خود به مناسبت بزرگداشت هفته ملی کودک پرداختند.

در این نشست دکتر اسدالهی با اشاره به اهمیت این مناسبت بر ضرورت هم‌افزایی و مشارکت ادارات کل استان در بزرگداشت هفته ملی کودک تاکید کرد. وی در عین حال تصریح کرد: برنامه‌های هفته ملی کودک علاوه بر تبریز در تمامی شهرهای استان نیز به صورت گسترده برگزار و گزارش اقدامات نیز به استانداری آذربایجان شرقی ارسال گردد.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به اکران انیمیشن بچه زرنگ هفته ملی کودک را بهترین فرصت برای خانواده‌ها دانست که به همراه فرزندان خود به تماشای این اثر جذاب بنشینند.

در این جلسه علی بینش مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی نیز با تشریح برنامه‌های پیش بینی شده در هفته ملی کودک تاکید کرد: این برنامه‌ها با همکاری و تعامل سازنده سایر دستگاه‌های مرتبط و با هدف افزایش نشاط اجتماعی در بین کودکان و نیز جلب توجه بزرگسالان نسبت به حقوق کودکان برگزار می‌گردد.

وی با بیان اقدامات انجام شده برای اطلاع رسانی و آگاه‌سازی خانواده‌ها در خصوص اکران بچه زرنگ، در خصوص بهره‌مندی از فرصت هفته ملی کودک برای تماشای این انیمیشن توسط کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها گزارشی ارائه کرد.

بینش در عین حال از برگزاری دورهمی و جشن‌های قصه‌گویی همزمان با هفته ملی کودک در استان خبر داد و تاکید کرد در استقبال از بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی برنامه‌های متنوعی در همین راستا برگزار خواهد شد.

تولید برنامه‌های مشترک تلویزیونی و تولید پخش گزارش‌های رادیویی از برنامه‌های مراکز کانون، حضور گسترده دانش آموز مدارس در برنامه‌های بزرگداشت هفته ملی کودک، برپایی نشست‌های تخصصی در موضوعات کودک و بهداشت فردی و روحی، ایمنی و کمک‌های اولیه، محیط زیست، میراث فرهنگی، مشارکت کودکان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد در برنامه‌های هفته ملی کودک، برگزاری آیین ویژه روز جهانی کودک در فرهنگسراهای شهرداری و نقاط مختلف شهر تبریز، برگزاری جشن ویژه کودکان کتابخوان در کتابخانه مرکزی تبریز، بازدید رایگان کودکان و خانواده‌ها از موزه‌های استان و موزه محیط زیست و اجرای آیین‌ اختتامیه کانون فرهنگی کمیته امداد همزمان با هفته ملی کودک از جمله برنامه‌هایی است که بر اساس اعلام ادارات کل استان در هفته ملی کودک برگزار خواهد شد.

روسا و نمایندگان صدا و سیما، بهزیستی، آموزش و پرورش، نهاد کتابخانه‌های عمومی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشگاه علوم پزشکی تبریز، میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، کمیته امداد، معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز، هلال احمر و حوزه هنر در این جلسه حضور داشتند.

آیین‌های هفته ملی کودک از ۱۵ الی ۲۱ مهر ماه همزمان با سراسر کشور در استان آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد.

مشارکت گسترده نهادها و ادارات کل آذربایجان شرقی در بزرگداشت هفته ملی کودک

مشارکت گسترده نهادها و ادارات کل آذربایجان شرقی در بزرگداشت هفته ملی کودک

مشارکت گسترده نهادها و ادارات کل آذربایجان شرقی در بزرگداشت هفته ملی کودک

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =